Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:12:09 GMT

۵۸ درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۳۰۰۳

۵۸ درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وجدان با بیان اینکه حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت درقالب ۵ صندوق بیمه‌ای قرار دارند، گفت: ۵۸ درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

«سید مرتضی وجدان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: ۵۸ در صد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت بوده که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر هستند و در مجموع حدود ۴ میلیون نفر تحت عنوان صندوق‌های مختلف خدمات بیمه ای دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران بیمه شدگان صندوق سلامت باید خدمات سرپایی و بستری خود را در مراکز دولتی رایگان دریافت کنند اما در این استان بنا به شرایط خاص من جمله حضور زائران حضرت علی بن موسی الرضا پذیرش بیماران سرپایی در مراکز غیر دولتی نیز هم انجام می شود.

 

وی با با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل صادره از سوی سازمان بیمه سلامت، صدور دفترچه بیمه همگانی سلامت برای افرادی که بیش از ۲ سال از اعتبار دفترچه آن‌ها گذشته صورت نمی‌گیرد، افزود:اما خانوارهایی که تحت پوشش بیمه سلامت بوده و افراد جدیدی به آنها اضافه شود می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به صدور دفترچه اقدام کنند.

 

وجدان با بیان اینکه بر اساس مصوبات هیات وزیران پوشش بیمه اجباری همگانی به زودی درکل کشور و به تبع آن در این استان نیز اجرایی خواهد شد که به محض ابلاغ دستورالعمل مربوطه این برنامه عملیاتی می‌شود، اظهارداشت:بر اساس آزمون وسع که زیر نظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است افراد به دهک‌های مختلف طبقه بنده شده و این سازمان به سه دهک خدمات بیمه‌ای ارایه خواهد نمود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه افرادی که میزان حقوق آن‌ها کمتر از ۴۰ درصد حقوق قانون کار باشد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، گفت:مهمترین سیاستی که سازمان بیمه سلامت آن را پیگیری می‌کند استقرار نظام الکترونیک است که با همکاری و فعالیت همکاران دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور در حال اجرا است.

 

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیکی، پذیرش الکترونیکی اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیکی از جمله برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران جهت استقرار نظام الکترونیک است که در حال حاضر در ۸ شهر استان خراسان رضوی نیز اجرا می‌شود.

 

وجدان ادامه داد: از انتهای شهریور سال جاری رسیدگی به اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و در جهت یکسان سازی خدمات بیمه‌ای این سازمان تمام توان خود را در جهت حذف همپوشانی توسط دیگر بیمه‌ها را راستای کار خود قرار داده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس اردبیل اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی شیراز افراد تحت پوشش مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در راستای افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی، فروردین سال جاری مبلغ ۱۳۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در قالب مستمری ماهیانه برای خانوارهای تحت پوشش واریز شده است. - اخبار استانها -

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: مبلغ مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی با افزایش 30 درصدی برای 122هزار و 473 نفر از خانوارهای تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در فروردین ماه واریز شده است.

وی افزود: مبلغ مستمری با توجه به بعد خانوار و تعداد اعضای خانواده تحت تکفل و سرپرستی تعیین می‌شود و شامل کمک هزینه معیشت زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و کمک هزینه معیشت خانواده‌های دارای فرزند چندقلو است.

فیروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر دریافت مستمری، 11هزار و 475 نفر از حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت و 2هزار و 132 نفر نیزاز حق پرستاری ضایعه نخاعی ماهیانه به مبلغ 21 میلیون ریال برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: 2 هزار و 520 خانوار نیز ماهیانه از کمک هزینه امداد کودکان به مبلغ 25میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • برگزاری دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای در تیر سال جاری/ دو خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار دارد
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به رواشناس را ندارند / پوشش بیمه‌ای پاسخگوی نیازها نیست
  • پوشش بیمه ای مادران داری سه فرزند وبیشتر
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد