Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@08:34:01 GMT

ظریف با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۳۲۶۸

«پیتر مائورر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز (یکشنبه) با حضور در محل دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

اخبار سیاسی- «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز روز گذشته با ظریف دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.

ظریف جمعه شب ۲۹ شهریور ماه برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل صلیب سرخ نیویورک وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک

امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشور‌های اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل به سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد، اقدام نظامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بسیار دقیق و حساب شده بود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود، پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت بحرانی در فلسطین اشغالی و نوار غزه و تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت، قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

ایمن الصفدی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری افزود، اردن با تمام امکانات، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد.

وی دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد و مخالفت قاطع اردن با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به کشور‌های همجوار را مورد تاکید قرار داد.

الصفدی گفت که، اردن و ایران درباره لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن دیدگاه و مواضع مشترک دارند و خواستار تداوم تلاش‌های در این مسیر شد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدارو گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه