Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@11:36:31 GMT

فعالیت‌های قرآنی به قرائت و حفظ محدود نشود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۳۴۱۲

فعالیت‌های قرآنی به قرائت و حفظ محدود نشود

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: آیت‌الله‌العظمی سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار با مسئولان دانشگاه قم و اعضای برگزارکننده جشنواره ملی قرآن کریم دانشجویان کشور گفت: دانشگاه افتخار هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

وی افزود: امام صادق(ع) بیان کردند که قم به واسطه حوزه علمیه آن مرکز و نقطه ثقل نشر علم به عالم خواهد بود؛ به همین جهت باید فرمایشات امام را زنده نگاه داریم و نباید اجازه متروک شدن آن را بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد سطوح عالی حوزه یادآور شد: مبانی اهل بیت(ع) باید در هر زمانی به نحو شایسته بیان و پیاده شود؛ قرآن کریم بیان می‌کند که اگر تقوا پیشه بگیرید خداوند به شما کمک می‌کند و توان شناخت حق و باطل را به انسان عطا می‌کند.

وی گفت: فقهای ما همیشه به دنبال حقیقت بوده‌اند و پیوسته پیام قرآن کریم را مد نظر داشته و دارند و به دنبال تبعیت از احسن‌ها هستند؛ این شناخت هم در مرکز حقیقت‌یابی یعنی حوزه‌های علمیه حاصل می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: اگر بتوانیم در فعالیت‌های دانشجویی در قالب‌های مختلف از حوزه استفاده کنیم می‌توانیم به نقطه کمال برای تمام کشورهای دنیا مبدل می‌شویم.

وی گفت: امروزه قم، تنها مرکزی در جهان اسلام است که می‌تواند مشکلات علمی و معرفت دینی را که دنیا به آن احتیاج دارد حل کند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که دانشگاه قم باید دانشگاه دنیا باشد، اظهار کرد: باید دنیا چشمشان به دانشگاه قم باشد و بهترین محوری که این دانشگاه می‌تواند در این زمینه فعالیت کند، معارف قرآنی است.

وی گفت: فعالیت‌های قرآنی در قرائت قرآن محدود نمی‌شود بلکه باید به ابعاد مختلف قرآن از جمله تفسیر و تدبر و... توجه کنیم؛ امیدواریم فعالان قرآنی کشور و قم بتوانند نسل‌های بعدی را قرانی کنند و به روزگاری برسیم که قرآن کریم سرلوحه همه اعمال ما قرار گیرد.

یادآور می‌شود سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور روزهای دهم و یازدهم مهرماه به میزبانی دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن آیت الله علوی گرگانی فعالیت قرآنی حفظ قرائت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا

مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی با بیان اینکه متاسفانه در عرصه مقاله و پژوهش در حوزه علوم انسانی از سوی دنیا به صورت محدود مورد پذیرش قرار می گیریم، گفت: در این زمینه تفاوت ایدئولوژی و ارزش‌ها تاثیرگذار است.

مهدی معین زاده، مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی در گفتگو با ایسنا گفت: باید اندکی از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. باید ضمن حرکت در مرز دانش، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

وی با اشاره به جایگاه پژوهش های علوم انسانی در کشور و خارج از کشور گفت: یکی از نقاط قوت پژوهش های علوم انسانی، این است که در مرز دانش حرکت می کنیم. ممکن است این حرکت به صورت ترجمه، تالیف یا اقتباس از آثاری که در مرز دانش علوم انسانی در دنیا نگاشته می شوند، انعکاس پیدا می کند و مورد بحث قرار گیرد.

وی به نقطه ضعف پژوهش در علوم انسانی هم اشاره کرد و افزود: ضمن مغتنم دانستن این فرصت که ما در مرز دانش حرکت می کنیم ولی علوم انسانی ما ارتباطش با مسائل اجتماعی گسیخته است. مرز دانش بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکا معنا پیدا می کند و مسائل آن ها با مسائل ما متفاوت است.

معین زاده تصریح کرد: باید اندکی  از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. این مسائل می تواند، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد. باید ضمن اینکه در مرز دانش حرکت می کنیم، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگهداری نسخ قرآن کریم به ۷۹ زبان دنیا در کتابخانه آستان قدس رضوی
  • قرآن کریم ظرفیت امیدآفرینی را در سطح جامعه دارد
  • پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا
  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
  • تضعیف اعتقادات جوانان از اهداف امروز دشمنان است
  • جنگ نرم و تضعیف اعتقاد جوانان از اهداف امروز دشمنان است
  • «محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است
  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند