Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@04:38:01 GMT

محسن رضایی:بنی صدر می گفت شما پاسداران جنگ درست می کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۳۵۵۱

محسن رضایی:بنی صدر می گفت شما پاسداران جنگ درست می کنید

خبرگزاری ایسنا: محسن رضایی در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دو ، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام محرم و گرامی داشت یاد شهدای اسلام اظهار کرد: من مسئول اطلاعات سپاه بودم که خبر دادند فرودگاه مهرآباد بمب‌باران شد. متوجه شدم جنگ شروع شد. یک ماه و نیم قبل از جنگ پیش آقای بنی صدر رفتیم و گفتیم عراق قصد جنگ دارد، ایشان گفتند نه مگر آنکه شما پاسداران جنگ درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاریخ اقتدار ایران و دفاع مقدس ایران عجیب است. حدود سی صد سال پیش دوبرابر الان وسعت سرزمین ما بود، منتهی طی جنگ‌هایی در شمال و شرق و غرب و جنوب بخش هایی را از دست دادیم. در این موقع همه به فکر افتادند تا کاری کنند. عباس میرزا به فکر ارتش مدرن افتاد. امیرکبیر و پهلوی اول و دوم راه را ادامه دادند؛ اما اقتداری نبود.

رضایی در ادامه به وابستگی ارتش ایران تا پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حتی فرمانده کل قوا که شاه بود کاره‌ای نبود. قدرت بالایی نداشتند و وابسطه بودند. یک تجربه نظامی بیش‌تر نداشتند و در آن تلفات زیادی داده بودند. ایران در آن زمان تجهیزات مهمی داشت اما یا مهمات نداشت یا وابسطه به دیگری بود.
وی ادامه داد: در سال ۵۹ سرهنگ به بالاها از ایران رفته بودند و پشتیبانی از ایران کم شده بود. فکر می کردند مثل قدیم بخش هایی از ایران را جدا می کنند اما حضرت امام(ره) و فرماندهان ما انقلابی در جنگ ایجاد کردند؛ یعنی نیروهای وفادار وارد جنگ شدند. یادی کنیم از صیاد شیرازی که نقش موثری داشت.
رضایی با نام بردن از افسران شهید انقلابی گفت: قبل از انقلاب بین نیرو هوایی و زمینی ارتش خیلی اختلاف بود اما در دوران جنگ انسجام نیروهای مسلح ایران بالا رفت .
وی ادامه داد: نیروهای انقلابی در جنگ حضور داشتند، سپاه ایجاد شد و تجهیزات جدیدی که بخشی از آن را از عراق غنیمت گرفتیم و بخشی از آن را ساختیم.

ادامه دارد....

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن رضایی شبکه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ سیروس امان الهی، صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش، ضمن تبریک روز ارتش، عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و افزود: این عملیات موجب شادی دل همه آزادگان جهان شد.

وی ادامه داد: ارتش ایران اسلامی به عنوان ذوالفقار ولایت، دوش به دوش سایر نیروهای مسلح به مأموریت خود جهت ایجاد ثبات و امنیت کشور مشغول است.

امیرسرتیپ امان الهی با تاکید به اینکه نیروهای مسلح به‌خصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد، ادامه داد: چنانچه دشمن ضربه‌ای به منافع کشور وارد کند، یقیناً پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

کد خبر 6080582

دیگر خبرها

  • قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران
  • پیام تسلیت محسن رضایی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب
  • قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • عملیات وحدت‌آفرین «وعده صادق» گوشه‌ای از توان نیروهای مسلح مابود
  • نیروهای مسلح ایران هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکستند
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد