Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@13:47:35 GMT

عربستان در پی خرید سامانه دفاعی از اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۳۷۱۴

روزنامه برخط «رأی الیوم» در خبر کوتاهی به نقل از منابع «بسیار مطلع» و «دیپلماتیک» نوشت که عربستان سعودی قصد دارد از رژیم صهیونیستی سامانه‌های پیشرفته مخصوص مقابله با پهپاد خریداری کند.

اخبار بین الملل- به نوشته این روزنامه، واسطه‌های غربی و اروپایی آمادگی کامل برای دلالی این معامله و پوشش بخش سندی آن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، اسرائیل شرایط اغواکننده‌ای را برای فروش سامانه‌های خود ارائه داده و دولت سعودی نیز تلاش کرده از طریق واسطه‌ها این قرارداد را نهایی کند. همچنین گام‌های اصلی برای عقد نهایی قرارداد برداشته شده و تنها تدوین اسناد آن باقی مانده است.

رأی الیوم در پایان نوشت که طی هفته‌های آتی قرارداد مدنظر نهایی خواهد شد و جزئیات آن نیز به اطلاع این روزنامه خواهد رسید. هنوز هیچ منبع رسمی از دو طرف واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

پیش از این خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی نوشته بود که ولیعهد سعودی در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس‌جمهور کره جنوبی از وی برای تقویت پدافند هوایی کشورش درخواست کمک کرده است.

پس از حملات پهپادی شنبه هفته گذشته یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو که نیمی از تولید نفت عربستان سعودی را متوقف کرد و در حالی که سامانه‌های دفاع هوایی «پاتریوت» کاری از پیش نبردند؛ دولت سعودی به فکر تجهیز بیشتر پدافند هوایی خویش افتاده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان سعودی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عربستان سعودی نفت ولیعهد سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!

به گزارش همشهری آنلاین این مجله، دوشنبه ۳ اردیبهشت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «اسرائیل پس از فشارهای آمریکا و متحدانش از طرح حمله گسترده‌تر به ایران صرف نظر کرد.»

به گفته این مقامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، موضع خود را در مورد پاسخ به ایران تغییر داد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی در ادعایی عجیب به «نیویورک‌ تایمز» گفتند که اسرائیل ابتدا پهپادهای کوچک (کوادکوپتر) به سوی اصفهان پرتاب کرد تا پدافند هوایی ایران را سردرگم کند.

این مقامات همچنین گفتند که اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌هایش به حریم هوایی ایران، تعداد محدودی موشک از هواپیماهای مستقر در صدها کیلومتری غرب ایران به سوی این کشور شلیک کرد.

این مقامات در مورد هدف حمله اسرائیل نیز گفتند که تل‌آویو به دنبال تأکید این بود که توانایی حمله به ایران بدون ورود به حریم هوایی این کشور یا حتی فعال کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن را دارد.

این مقامات افزودند که اسرائیل می‌خواست به تهران پیامی ارسال کند مبنی بر اینکه می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی در مرکز ایران، جایی که تعدادی از تأسیسات هسته‌ای بزرگ قرار دارد، حمله کند.

کد خبر 846469 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!