Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه لیتوگرافان از توزیع ۱۰۰ هزار ورق زینک دولتی میان لیتوگرافان و چاپخانه‌های دارای لیتوگرافی خبر داد و گفت: زینک در بازار آزاد با این اقدام ارزان شد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از آغاز توزیع 100 هزار تن زینک دولتی در میان لیتوگرافان و چاپخانه‌های دارای لیتوگرافی خبر داد و گفت: این 100 هزار زینک دولتی از دوشنبه توزیع شده است و تاکنون بالغ بر 30 درصد آن‌ها به دست لیتوگرافان وچاپخانه‌ها رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قیمت این زینک‌ها گفت: این زینک‌ها که با دلار دولتی خریداری شده است،  به قیمت 11 هزار و 450 تومان در اختیار قرار می‌گیرد،‌ هر لیتوگراف می‌توانند برای استفاده از این زینک‌ها درخواست دهد.

انتقاد از بد‌عهدی ناشران در تحویل زینک‌های دولتی/7 ماه است سرمایه واردکننده خوابیده استانتقاد رئیس اتحادیه لیتوگرافان از قیمت تعیین شده برای زینک دولتیدومین پارت زینک‌های دولتی وارد تهران شد/ انتقادات بی‌اساس دلالان

ابوالحسنی با اشاره به تاثیرات توزیع این زینک‌ها در بازار گفت:‌ زینگ با ارز آزاد امروز خوشبختانه به هر ورق 21 تا 24 هزار تومان رسیده است. به نظر می‌رسد ما تا پایان سال مشکلی در تهیه زینک نداشته باشیم.

وی سقف تعیین شده برای ارائه زینک به هر واحد لیتوگرافی یا چاپخانه را 6 ورق عنوان کرد و افزود: محموله‌های دیگری نیز که با ارز نیمایی خریداری شده‌اند‌، در راه است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صنعت چاپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ ، دانشمندان دانشگاه ناتینگهام در انگلیس می‌گویند ضایعات فلزی، کاتالیزور کارآمد و مقرون به صرفه‌ای در تولید هیدروژن است.

این جهش در فناوری، فرصت‌های جدیدی را برای عملکرد پایدار وسایل نقلیه برقی در استفاده از سوخت پاک فراهم می‌کند. از سوخت هیدروژنی برای تولید گرما نیز می‌توان استفاده کرد. به گفته محققان، بخار آب تنها محصول جانبی احتراق هیدروژن است.

از آنجایی که تولید هیدروژن به طور معمول به سوخت فسیلی متکی است، این فناوری جدید «امیدوارکننده‌ترین مسیر‌های سبز را برای تولید هیدروژن» از طریق الکترولیز آب ارائه می‌دهد.

الکتروکاتالیستی که آب را تقسیم می‌کند

دانشمندان دریافتند بافت سطح براده‌های فلزی که محصول جانبی صنعت ماشینکاری فلزات است، پله‌ها و شیار‌های ریزی در سطح نانو دارد. این بافت‌ها می‌توانند اتم‌های پلاتین یا کبالت را در خود نگه دارند؛ خاصیتی که منجر به ساخت یک الکتروکاتالیست کارآمد می‌شود که می‌تواند آب را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم کند.

معمولا برای فرآیند الکترولیز آب و تولید هیدروژن، از پلاتین استفاده می‌شود که فلز کمیاب و گران قیمتی است. از آنجایی که چنین فلز گرانبهایی عرضه جهانی محدودی دارد، رویکرد رایج تولید هیدروژن، ناپایدار شده و نیاز فوری به جایگزین برای آن وجود دارد.

اکنون، ضایعات فلزی به یک ماده الکتروکاتالیست مقرون به صرفه و فراوان تبدیل شده اند که تولید هیدروژن را امکان پذیرتر و مقیاس پذیرتر می‌کنند.

مجریان یان طرح استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی روبشی، سطوح به ظاهر صاف فولاد ضد زنگ، تیتانیوم یا آلیاژ نیکل را بررسی کرده و دریافتند این سطوح دارای شیار‌ها و برجستگی‌هایی هستند که عرض آنها تن‌ها ده‌ها نانومتر است و می‌تواند فرصت بی نظیری برای ساخت الکتروکاتالیست‌ها باشد.

باران اتم‌های پلاتین روی سطح

آنها از مگنترون برای رسوب اتم‌های پلاتین بر روی سطح ضایعات فلزی استفاده کردند. این فرآیند یک «باران» از اتم‌های پلاتین را روی سطح ایجاد می‌کند که سپس به صورت نانوذرات جمع می‌شوند و کاملا در شیار‌های کوچک سطح قرار می‌گیرند.

این پژوهشگران موفق شدند تنها با استفاده از یک دهم میزان پلاتین بارگذاری شده در مقایسه با کاتالیزور‌های تجاری پیشرفته، آب را الکترولیز کرده و هیدروژن تولید کنند. آنها فقط ۲۸ میکروگرم از این فلز گرانبها را در یک سانتی متر مربع از براده پخش و با موفقیت یک الکترولیز در مقیاس آزمایشگاهی ابداع کردند.

این الکترولیز کننده با بازدهی صد در صدی کار می‌کند و در هر دقیقه فقط از یک تکه براده، ۰.۵ لیتر گاز هیدروژن تولید می‌کند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Material Chemistry A of the Royal Society of Chemistry منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • چاپخانه چاپ افست در تهران با قیمت فوق العاده
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی
  • توزیع کودشیمیایی در۷۰ کارگزاری خصوصی و دولتی کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • مالکین خودرو سالانه چهار حلقه لاستیک باتعرفه دولتی دریافت می کنند