Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزراش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران از استقبال گسترده زائران ایرانی از مرز مهران در ایام محرم اشاره کرد و گفت: در حالیکه خروج زائران ایرانی از مرز مهران در بازه زمانی اول محرم تا ۲۱ محرم سال ۹۷ حدود ۳۵ هزار و ۲۶۷ نفر بوده است این میزان در سال ۹۸ به ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده است که رشدی ۵۲۲ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ورود زائران ایرانی از مرز مهران در سال ۹۷ حدود ۴۰ هزار و ۷۲۷ نفر بوده که این میزان در سال ۹۸ به ۱۸۷ هزار و ۲۷۷ نفر رسیده و رشدی ۳۵۹ درصد داشته است.

استاندار ایلام در ادامه از رشد ۱۹۱ درصدی تردد (رفت و برگشت زوار ایرانی و خارجی) از مرز مهران از اول محرم تاکنون خبر داد و گفت: ظرف ۲۱ روز گذشته از اول محرم تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار و ۴۷۹ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته است.

وی ادامه داد: این درحالی است که از اول محرم تا ۲۱ محرم پارسال حدود ۱۸۱ هزار و ۹۶۰ تردد به ثبت رسیده است.

بهبود وضعیت مسیر های اربعین در استان

سلیمانی دشتکی در ادامه از بهبود وضعیت مسیر های اربعین در استان نسبت به اربعین گذشته خبر داد و گفت: از جمله اقدامات انجام شده می توان به احداث و تکمیل بزرگراه های محورهای اربعین به طول ۲۸ کیلومتر، احداث و تکمیل راه اصلی به طول ۲۰ کیلومتر، حفاری بیش از ۳۰۰۰ متر طول تونل ( ۱۰۰۰ متر در مسیر ایلام به مهران)، ایجاد یک زیرگذر و ۲ کنارگذر برای جدا سازی مسیر ورودی و خروجی پایانه مسافربری برکت، بهسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر از کنار گذر غربی مهران، احداث زیرگذر بزرگراه مهران-مرز بعد از ترمینال برکت اشاره کرد.

وی افزود: احداث جاده های دسترسی به ترمینال برکت در ضلع غربی و شرقی به طول ۴ کیلومتر، ۴۱ کیلومتر روکش آسفالت، ۳۴۰ کیلومتر لکه گیری، ۲ هزار کیلومتر خط کشی، ۲۳ کیلومتر ایجاد نیوجرسی، ۱۱ کیلومتر راه احداثی، ۶ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو علائم راهنمایی و رانندگی در مسیرهای اربعین، ۳۴ دوربین نظارت تصویری در راهها و پایانه مرزی و افزایش ایکس ری ها از ۸ به ۱۰ عدد از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت های استان بوده است.

وی افزود: همچنین ایجاد ۷ کیلومتر روشنایی مسیر، احداث عرشه ۲ دستگاه پل ۱۰۰ متری و ساخت یک دستگاه پل ۳۰ متری، تکمیل زیرگذر ارغوان و نصب جت فن ها (۴۲ دستگاه) در مسیر ایلام به مهران و اجرای ۵۰۰۰ متر روشنایی تونل قلاجه و برق رسانی به طول ۱۰ کیلومتر، افزایش ۶۰۰ سرویس بهداشتی و ... ایجاد ۸ هزار متر سایه بان در پایانه مرزی مهران از دیگر اقدامات انجام شده در جهت تسهیل در تردد زوار است.

رفع گره های ترافیکی تا اربعین امسال

استاندار ایلام در ادامه به اتمام پروژه های در دست اقدام در جهت رفع گره های ترافیکی تا اربعین امسال ازجمله زیرگذر ارغوان، آسفالت و تکمیل کمربند غربی مهران، ایحاد کمربند شرقی پایانه برکت به طول ۴ کیلومتر، تکمیل زیرگذر واقع در تلاقی کمربندی غربی و مسیر مهران به پایانه تا اربعین امسال اشاره کرد و گفت: افزایش یک پارکینگ بزرگ دیگر به مساحت ۱۰ هکتار علاوه بر ۸۰ پارکینگ موجود، استقرار اکیپ ماشین آلات راهسازی استان های معین ( آذربایجان شرقی، گیلان، قم، همدان، قزوین و مازندران و همچنین دو استان مرکزی و لرستان در حال انتقال ماشین آلات راهسازی هستند)، استقرار ۹۰ پایگاه ثابت و سیار خدمات بهداشتی و درمانی در مسیرهای اربعین استان، بکارگیری ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورولانس، هماهنگی و پیگیری جهت استقرار ۹ فروند بالگرد جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی برای اربعین امسال در دستور کار است.

وی در ادامه به خدمات امدادی در اربعین امسال نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد ۱۴ پایگاه موقت امدادی و ۱۲ پایگاه ثابت امداد و نجات در مسیرهای مواصلاتی، آمادگی کامل ۳۵ تیم عملیاتی و استقرار ۳ تیم واکنش سریع در قرارگاه مرزی مهران، استقرار ۵ تیم موتوری در پایانه مرزی مهران، اختصاص ۳۸ دستگاه آمبولانس و ۱۴ دستگاه خودرو نجات و ... از جمله اقداماتی هست که برای اربعین امسال در این حوزه تدارک دیده شده است.

وی سپس اشاره ای هم به مسیر ایلام به مهران داشت و گفت: از ۱۰۲ کیلومتر مسیر چهاربانده ایلام - مهران تنها ۹ کیلومتر مسیر باقی مانده که تا نیمه اول سال آینده کل این مسیر چهاربانده می شود.

وی افزود: سختی مسیر و کوهستانی بودن و نیاز به ایجاد تونل، وجود رودخانه و نیاز به احداث پل باعث شده که این ۹ کیلومتر به اربعین امسال نرسد.

کد خبر 4725995

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز مهران اربعین 98 ایلام هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه گرگان بیرجند سانحه تصادف استانداری سمنان ایلام دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

حسین ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ایده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان یزد و حتی خارج از استان در ۴ مقطع دخترانه و پسرانه به دبیرخانه ارسال شده است که ۲ هزار و ۸۰۹ ایده در حوزه زیباسازی، ۸۱۱ ایده در حوزه بازی و ۸۲۷ ایده در حوزه محیط زیست است.

ابوطالبی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ ایده در این رویداد داوری شد، بیان کرد: پیش بینی برای این رویداد با توجه به روال سالهای قبل حدود هزار ایده بود ولی استقبال بیش از ۷ برابری نسبت به سال قبل ما را غافلگیر کرد و مجبور به تغییراتی در روند داوری رویداد شدیم. وی تداوم و استمرار در برگزاری رویداد و همکاری مؤثر بین شهرداری و آموزش و پرورش و همچنین افزایش تجربه تیم اجرایی را از مهمترین عوامل این استقبال عنوان کرد.

وی از جمله اقدامات برای افزایش مشارکت دانش آموزان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با رویداد ایده شو دانش آموزی را حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های معرفی، کارگاه‌های ایده پردازی و حضور دانش آموزان در قالب اردوهای شهری برای ملموس‌تر شدن نیازها در مدیریت شهر نام برد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار ۵ اردوی دانش آموزی در سطح شهر یزد برگزار شد که دانش آموزان در این برنامه با نگاه دقیق و جستجوگرانه به محیط شهر نیازها را ارزیابی کردند تا بتوانند ایده‌های مورد نیاز و کاربردی را ارائه کنند.

وی رویکرد این رویداد را در ابتدا افزایش توجه دانش آموزان به پیرامون خود در شهر و در وهله دوم جذب ایده‌های بومی و قابل اجرا در شهر یزد عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبل ایده‌هایی از خارج از استان هم به دبیرخانه ارسال شد که قابلیت بومی داشت و حتی در بین برترین‌ها نیز قرار گرفت.

ابوطالبی افزود: بالاترین سطح رسالت این رویداد اجرایی شدن ایده‌های دارای قابلیت است که برخی از ایده‌های دوره‌های قبل در شهر اجرا شده است و این مساله می‌تواند بزرگترین دستاورد شهرداری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باشد.

کد خبر 6087872

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر