Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال تحصیلی ۱۴.۵ میلیون دانش‌آموز کشور امروز دوشنبه اول مهر آغاز شد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از امروز 14.5 میلیون دانش‌آموز سراسر کشور همزمان با اول مهر به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند.

روز گذشته نیز حدود یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز کلاس اولی با برگزاری جشن شکوفه‌ها به طور رسمی نخستین تجربه حضور در مدرسه را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌های محسن حاجی‌میرزایی؛ وزیر آموزش‌وپرورش بیش از 14 میلیون و 650 هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و در کلاس اول ابتدایی 1.07 درصد رشد دانش‌آموز و در مجموع دوره ابتدایی دو درصد رشد دانش‌آموز داریم، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم به 98.5 درصد رسیده است؛ 86 درصد در مدارس دولتی و 48.8 درصد دانش‌آموزان دختر هستند و 480 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع که 3.5 درصد کل دانش‌آموزان کشور هستند، مهر امسال به مدارس می‌روند.

همچنین 570 هزار کلاس درس در 110 هزار مدرسه فعال می‌شود و 47 هزار کلاس کمتر از 50 دانش‌آموز دارد و 20 درصد جمعیت دانش‌آموزان روستایی هستند و 50 درصد مدارس در روستاها قرار دارند و  این نشان‌دهنده تلاش برای پوشش تحصیلی حداکثری دانش‌‌آموزان است.

به گزارش تسنیم، مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ مهر امروز با حضور رییس‌جمهور در یکی از مدارس منطقه 18 شهر تهران برگزار می‌شود.

اشک‌ها و شادی‌های کلاس اولی‌ها در نخستین تجربه مدرسه+ تصاویرکلاس‌اولی‌ها به استقبال مهر رفتنداجرای 168 پروژه آموزشی با 1769 کلاس درس در تهران

انتهای پیام

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مدارس دولتی دانش‌آموزان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس دولتی دانش آموزان مدارس دولتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند

رئیس فرهنگستان زبان گفت: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

به گزارش تسنیم، غلامعلی حداد عادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس