Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال ملی نوجوانان ایران و افغانستان عصر یکشنبه با برد ایران به پایان رسید تا تیم ایران به عنوان تیم صعودکننده از گروه سوم به مرحله نهایی قهرمانی نوجوانان آسیا لقب بگیرد.

ترکیب تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران برابر افغانستان شامل محمد صادق صالحی؛ محمد مهدی محمدی؛ سینا قاسمی؛ امیر حسین ثقفی؛ محمدرضا صلاحی؛ فردین بحری؛ محمدرضا کوشکی؛ عرشیا کریمی؛ یادگار رستمی؛ امیر ابراهیم زاده و ایمان دانش به سرمربیگری حسین عبدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب تیم ملی افغانستان برابر ایران نیز شامل علی شفا، فرید محمدی، احمدالله الوکوزای، همایون امین، عبدالله علی، محمد وحید، مجتبی امیری، محمد جان بشیری، زکریا حسنی، اکرم خان و عبدول بسیط حمیدی بود که به سرمربیگری ظاهر حسنی دنبال شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در نشست خبری پایان دیدار ایران و افغانستان با اشاره به برد تیمش و صعود به مرحله نهایی اظهار داشت: بچه‌های تیم من نشان دادند توانایی برد برابر هر تیمی را دارند.

عده‌ای به دنبال هرج و مرج بودند و برای منافع خودشان تلاش می‌کردند و امروز تیرشان به سنگ خورد حسین عبدی با بیان اینکه بازیکنان غیرت به خرج دادند زیرا این تیم تنها ۶ هفته است که دور هم جمع شده‌ اند، گفت: خدا را شکر دشمن‌شاد نشدیم زیرا عده‌ای به دنبال هرج و مرج بودند و برای منافع خودشان تلاش می‌کردند و امروز تیرشان به سنگ خورد.

عبدی  باابراز گلایه از حواشی ایجاد شده عنوان کرد: کسانی که پشت پا به ما زدند، تمام مدت به دنبال ایجاد حاشیه بودند چون خود را صاحب فوتبال می‌دانند و منتظر بودند تیم ما امروز موفق نشود.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران بابیان اینکه باخت در یک بازی دوستانه آن هم با تیم دوم چیزی نبود که آنها تیم کشورشان را بکوبند زیرا مهم بازی‌های رسمی بود که دیدید چگونه برنده شدیم، ادامه داد: ما با تیم دوم و سوم خود هم می‌توانستیم در این بازی تیم افغانستان را ببریم.

وی اضافه کرد: استراتژیکی در تیم ملی داشتیم که با کمترین گل خورده یک فوتبال شناور و رو به جلو را بازی کنیم.

سرمربی تیم‌ نوجوانان ایران تاکید کرد: باید کسانی که فضای فوتبال را مسموم می‌کنند از آن بیرون بروند.

امکانات سخت‌افزاری ما از تیم‌هایی نظیر ایران و  فلسطین کم تر است

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز با بیان اینکه از شاگردان خود راضی‌ هستم چراکه تمام برنامه‌های موردنظر را داخل زمین اجرا کردند، گفت: ما در افغانستان بر روی زمین چمن مصنوعی تمرین داشتیم و امکانات سخت‌افزاری ما از تیم‌هایی نظیر ایران و  فلسطین کم تر است.

ظاهر حسنی با بیان اینکه در این گروه با تیم‌هایی همگروه بودیم که از نظر بدنی، تاکتیکی و امکانات از ما بهتر بودند و باید از بازی برابر آنها برای آینده خود درس بگیریم، اضافه کرد: ایران برای این بازی برنامه داشت و به دنبال انتقام شکست بازی دوستانه برابر ما بود.

حسنی بابیان اینکه ایرانی ها انگیزه زیادی برای انتقام داشتند اما به بازیکنان خود گفته بودم که نتیجه بازی دوستانه باید تکرار شود، عنوان کرد: ۵ بازیکن اصلی خود را به دلیل بالا رفتن سن آنها در این تورنمنت نداشتیم و این موضوع قدرت تیم را کم کرد.

کد خبر 4726018

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال نوجوانان ایران حسین عبدی افغانستان هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه گرگان بیرجند ایلام سانحه تصادف استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ سازی افغانستان در جام ملت های فوتسال آسیا

شاگردان مجید مرتضایی اولین صعود تاریخ افغانستان به جام ملت‌های فوتسال آسیا را رقم زدند.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، از ساعت 17:30 امروز (دوشنبه - به وقت ایران) مقابل تیم ملی بحرین صف‌آرایی کرد و با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد.

افغانستان که با سرمربی ایرانی خود یعنی مجید مرتضایی وارد رقابت‌ها شده‌اند، امتیازات خود را به عدد چهار رساندند و با کویت، حریف امروز ایران به امتیازات برابر رسیدند. با توجه به تساوی افغانستان و کویت در بازی رودررو، تفاضل گل تعیین‌کننده تیم صعودکننده بود که افغانستان با تفاضل گل بهتر، به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

کویت در بازی همزمان، با نتیجه 4 بر صفر مغلوب ایران شد که پیروزی ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقه، کمک شایانی به صعود شاگردان مجید مرتضایی کرد.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، مرحله انتخابی جام جهانی 2024 محسوب می‌شود و چهار تیم نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا راهی جام جهانی خواهند شد. در صورتی که ازبکستان، میزبان جام جهانی به نیمه‌نهایی برسد، AFC بازی‌های دیگری تحت عنوان پلی‌آف برگزار می‌کند تا تیم چهارم راه‌یافته به جام ملت‌های آسیا مشخص شود.

برنامه دیدارهای مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

چهارشنبه 5 اردیبهشت
بازی شماره 27: تاجیکستان - افغانستان، ساعت 10:30
بازی شماره 28: ایران - قرقیزستان، ساعت 12:30
بازی شماره 25: تایلند - عراق، ساعت 14:30
بازی شماره 26: ازبکستان - ویتنام، ساعت 17:30

جمعه 7 اردیبهشت

نیمه‌نهایی
برنده بازی 25 - برنده بازی 27، ساعت 14:30
برنده بازی 26 - برنده بازی 28، ساعت 17:30

پلی‌آف
بازنده دیدار 25 - بازنده دیدار 27، ساعت 10:30
بازنده دیدار 26 - بازنده دیدار 28، ساعت 12:30

یکشنبه 9 اردیبهشت
بازی نهایی پلی‌آف: ساعت 8:30
دیدار رده‌بندی: ساعت 11:30
بازی فینال: ساعت 14:30

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: استانداری آذربایجان شرقی: تکذیب ممنوعیت ورود افغانستانی ها به تبریز

دیگر خبرها

  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • فیلم| کارشناس شبکه ۱۴ اسرائیل:ایرانیان پاسخ ما را مسخره می‌کنند و از این بازی پیروز بیرون آمدند
  • بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • تاریخ سازی افغانستان در جام ملت های فوتسال آسیا
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • گزارش زنده: ایران 0- کویت 0
  • مدیرعامل استقلال خوزستان: در فضای مجازی به ما فحاشی کردند؛ ما زمین نداریم
  • دستیار قلعه نویی سرمربیگری تیم ملی نوجوانان را نپذیرفت
  • مطهری سرمربیگری تیم ملی نوجوانان را نپذیرفت