Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هدایت‌الله جمالی‌پور  در دیدار با  سید علی‌محمد موسوی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران که در دفتر استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توسعه اقتصاد دولتی در سال‌هایی مانع از ترویج روحیه سرمایه‌گذاری در کشور شد و امروز که به سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی نیاز جدی داریم نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به‌خوبی بهره گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین گفت: اقتصاد دولتی باید به کمک سرمایه گذاری در کشور بیاید نه این که مانع توسعه و رشد سرمایه‌گذاری شود.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: همین روحیه اتکا به اقتصاد دولتی موجب شده تا فرهنگ‌سازی‌های لازم در خصوص سرمایه‌گذاری در کشور انجام نشود و نگاه مثبتی به بخش خصوصی وجود نداشته باشد.

وی افزود: این درحالی است که بسیاری از کشورهای دنیا به اهمیت سرمایه گذاری و استفاده از بخش خصوصی پی برده و با ارائه طرح‌های حمایتی به‌دنبال جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی هستند.

استاندار قزوین ابراز کرد: در استان قزوین نیز تلاش شده است تا با ایجاد ارتباط با سرمایه گذاران و حمایت از بخش خصوصی در مسیر رونق تولید داخلی گام برداریم.

جمالی‌پور اذعان داشت: باید سازوکاری مشخص برای حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور تدوین شود تا به‌وسیله آن بتوانیم نگاه و روحیه‌ای واحد برای پاسخگویی به نیاز بازار به سرمایه‌گذاری در کشور و استان ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: امروز درب اتاق ما به‌روی همه سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی گشوده است و هر کسی که بخواهد فعالیت تولیدی در استان انجام دهد از حمایت مدیران استانی بهره‌مند خواهد شد.

استاندار قزوین گفت: عزم جدی مدیران برای حمایت از سرمایه گذاران در این مسیر بسیار اثرگذار خواهد بود و قطعاً موجب حضور سرمایه گذاران خارجی در استان‌هاست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران بخش خصوصی سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا نوروزی درسومین گردهمایی هم اندیشی تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور در رشت برگزار شد افزود: مقدمات تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور از سال گذشته در گیلان فراهم شده است و با اجرای این طرح مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دراجرای این طرح با اطلاح رسانی به موقع رتبه دوم کشور را در ثبت مجوز‌ها به شناسه یکتا کسب کرده، افزود: این یکی از اقدام‌های توسعه گرایانه دولت در راستای کاهش هزینه‌ها و رفت وآمد‌ها در ادارات است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوز‌ها صاحبان اصناف باید تا ۲۵ اردیبهشت امسال مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند گفت: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند از لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.
 علیرضا نوروزی با بیان اینکه باهوشمند شدن خدمات دولت، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به نشانی (qr.mojavez.ir) نباشد برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر در این سامانه ثبت انجام ندهند بعد از ۲۵ اردیبهشت ماه دچار مشکل خواهند شد.
همچنین در این گردهمایی هریک از اعضا پیشنهادات و روش‌های مشارکت بهتر برای عملیاتی شدن و اطلاع رسانی این طرح را ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون