Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از پایان دیدار استقلال و پرسپولیس از هفته چهارم لیگ برتر بیانیه‌ای صادر کرد.

به نام خدا

با تقدیر و تشکر از همه زحمتکشان مسابقه بزرگ شهرآورد تهران و هواداران تیم‌های بزرگ پایتخت که در یک روز غیر تعطیل برای تماشای مسابقه تیم محبوبشان در ورزشگاه حاضر شده و نهایت همکاری را با مقامات مسئول داشتند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران قبل از رویت گزارش کتبی مقامات محترم مسابقه و صرفاً با مشاهده مستقیم مسابقه از تلویزیون و رصد حواشی آن از طریق رسانه‌های زحمتکش به استناد مواد ۹،۱۶ و ۱۰۰ مقررات انضباطی اطلاعیه زیر را صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. در خصوص رفتار غیر ورزشی آقای فرشاد احمدزاده مبنی بر شروع درگیری و برخورد فیزیکی در مسابقه حساس شهرآورد که اگر مدیریت نمی‌شد می‌توانست به لطمات جبران ناپذیری منتهی شود به شرح رای جداگانه قرار دستور موقت صادر شد که به ایشان ابلاغ خواهد شد و این بازیکن تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات تیم خود محروم هستند و فرصت دفاع به او داده خواهد شد و منتظر تنبیهات شدید انضباطی باشند.

۲. در خصوص رفتار آقای علی کریمی قطع نظر از تنبیه داور با کارت قرمز، ایشان نیز باید پاسخگوی خطای شدید و رفتار غیر ورزشی خود باشند.

۳. آقایان شجاع خلیل زاده، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمد حسین کنعانی زادگان نیز حسب مورد باید در خصوص رفتار‌های غیر ورزشی نقض مقررات و اعتراض شدید به داوری پاسخگوی رفتار خود در کمیته انضباطی باشند.

۴. از آقای سیامک نعمتی به خاطر رعایت بازی جوانمردانه در شرایط خاص مسابقه که بازیکن حریف مصدوم شده بود تقدیر به عمل می‌آید.

۵. از آقایان وریا غفوری کاپیتان استقلال و احمد نوراللهی کاپیتان پرسپولیس نیز به جهت رفتار ارزشمند در طول مسابقه و رفع تشنج در لحظات حساس مسابقه تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

سایر تصمیمات راجع به حوادث انضباطی احتمالی در زمان‌های قبل، حین و بعد از مسابقه از جمله رفتار‌های غیر ورزشی برخی تماشاگران از هر دو تیم نیز پس از وصول گزارش‌های مقامات مسئول در کمترین زمان ممکن به اطلاع خواهد رسید.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار باشگاه استقلال تهران اخبار پرسپولیس اینستاگرام فرشاد احمدزاده دربی پایتخت کمیته انضباطی فوتبال محرومان پرسپولیس محرومان لیگ برتر فوتبال نتیجه دربی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دربی، بهترین داور 1402 شد!

به گزارش "ورزش سه"، سالی که گذشت با جنجال‌های داوری و البته اشتباهات پرشمار داوران همراه بود که باعث اعتراض بازیکنان و مربیان به آنها شد. در این بین فقدان وی‌ای‌آر و حتی سیستم ارتباط رادیویی، کار را برای داوران بسیار دشوار کرده بود و تنها موعود بنیادی‌فر و وحید کاظمی در دو بازی شهرآورد، امکان استفاده از سیستم داور ویدیویی را داشتند.

نکته مهم امسال داوری در فوتبال ایران، حضور 7 داور مشهور در کلاس‌های داوری وی‌ای‌آر بود که در نهایت با دریافت لایسنس از سوی آنها مواجه شد تا این داوران بین‌المللی، امکان قضاوت بازی‌های مهم را در سطح فوتبال آسیا و همچنین فیفا داشته باشند.

در نخستین روزهای سال، "ورزش سه" با نظرسنجی از 15 کارشناس داوری از تهران و سایر استان‌ها و با نظرخواهی از داوران بازنشسته که بیشتر از سایرین عملکرد داورها را زیر نظر داشتند، اقدام به معرفی بهترین داوران وسط و همچنین کمک داوران می‌کند:

* در این نظرسنجی از هیئت داوری خواسته شد تا نام سه داور و سه کمک داور را به ترتیب اولویت در اختیار خبرنگار ما قرار بدهند که بر این اساس نفر اول سه امتیاز و سایرین دو و یک امتیاز داشتند.

* وحید کاظمی با جلب نظر کارشناسان داوری، 30 امتیاز را به دست آورد تا به عنوان بهترین داور امسال فوتبال ایران انتخاب شود. او از سوی 7 کارشناس به عنوان بهترین داور انتخاب شد تا به تنهایی 21 امتیاز را از آنها به دست بیاورد.

* پیام حیدری که در ابتدای سال قضاوت شهرآورد را برعهده داشت، با 12 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت تا دومین داور برتر این فصل فوتبال ایران لقب بگیرد. جالب اینکه او تنها یک امتیاز بیشتر از امیر عرب براقی به دست آورد که با اختلاف بسیار کم در جایگاه سوم قرار گرفت تا آنها ترکیب برترین داوران را تشکیل بدهند.

* در رتبه چهارم نام دکتر بیژن حیدری دیده می‌شود و جالب اینکه موعود بنیادی‌فر که در جام ملت‌های آسیا نیز حضور داشت، تنها 5 امتیاز به دست آورد تا رتبه پنجم مشترک را با کوپال ناظمی به دست بیاورد.

* برای انتخاب بهترین کمک داور، رقابت بیشتری وجود داشت، اما در اینجا نیز علیرضا ایلدروم با 19 امتیاز و با اختلاف نسبتا زیاد، جایگاه صدرنشینی را به خود اختصاص داد.

* رتبه دوم و سوم به ترتیب در اختیار سعید قاسمی و محمدرضا منصوری قرار گرفت. منصوری که 11 امتیاز به دست آورد، باتوجه به قانون عجیب 45 ساله‌ها، آخرین فصل حضورش را در این عرصه دنبال می‌کند. همچنین سعید قاسمی 12 امتیاز به دست آورد. فرهاد مروجی و محمد جواد مداح در رتبه چهارم جای گرفتند.

نکته جالب در نتایج این نظرسنجی جایگاه موعود بنیادی‌فر است که با وجود قرارگیری در صدر لیست داوران بین‌المللی نتوانست نظر کارشناسان را به خود جلب کند و پایین‌تر از وحید کاظمی، پیام حیدری، امیر عرب براقی و بیژن حیدری قرار گرفت.

نکته دیگر در مورد نظرسنجی اینکه برخی از کارشناسان نام تنها یک داور و کمک داور را اعلام کردند و به زعم آنها عملکرد سایرین در فصل جاری بسیار پراشتباه بوده است.

در سال٬های گذشته نظرسنجی انتخاب بهترین داور و کمک داور از سوی برنامه‌های تلویزیونی هم انجام می‌شد، اما حواشی اعلام علنی رای‌ها باعث شد تا بیشتر کارشناسان تمایلی به اعلام نظر نداشته باشند و از این رو نظرسنجی "ورزش سه" بدون اعلام نام کارشناسان و رای آنها انجام شد.

دیگر خبرها

  • جنگ مجازی سپاهان و تراکتور!/ حواس کمیته‌های انضباطی و اخلاق کجاست؟
  • عکس| هاشمی‌نسب به یاد روزهای تاریخی دربی
  • جنگ مجازی سپاهان و تراکتور!/ حواس کمیته های انضباطی و اخلاق کجاست؟
  • عکس| بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • صدور آرای جدید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت 2 جلسه‌ای ژاوی
  • رای انضباطی دیدار تیم‌های فوتبال فرا ایساتیس فارس و کانی کردستان
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!