Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتحی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جاده ابریشم از چین شروع شده و بعد از عبور از ایران و آسیای میانه به اروپا می‌رسد، اظهار داشت: جاده ابریشم از سرخس وارد و سپس از مرز خسروی از ایران خارج می شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور چین در خصوص احیای جاده ابریشم بیان کرد: میزبانی همایش راه ابریشم فرصت طلایی برای فراهم کردن مقدمات لازم در ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی افزود: با همکاری شهرداری همدان و سازمان جهانی یونسکو اجلاس جهانی راه ابریشم یکم تا هفتم مهرماه با حضور نمایندگان ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی حاشیه این جاده به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان افزایش مناسبات فرهنگی و تجاری بین کشورهای حاشیه جاده ابریشم را هدف برگزاری این اجلاس عنوان کرد و گفت: اعتبار لازم از طرف شورای شهر همدان برای برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم مصوب شده است.

فتحی با بیان اینکه برای معرفی بیشتر ظرفیت های تاریخی و طبیعی همدان کاتالوگ‌هایی به زبان‌های مختلف طراحی شده است، عنوان کرد: راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان به افزایش تعاملات فرهنگی و رشد گردشگران خارجی کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش‌های بین المللی و حضور نمایندگان کشورهای مختلف در ایران باعث تغییر تصورات مردم جهان از وضعیت ایران خواهد شد.

فتحی با بیان اینکه پروسه ثبت جهانی آثار تاریخی زمان‌بر است، اضافه کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی همدان به افزایش گردشگر خارجی و داخلی همدان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه راه ابریشم جاده‌ای جهانی بوده و اخبار اجلاس آن نیز در تمام دنیا منعکس می شود، گفت:اجلاس جهانی راه ابریشم بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت های همدان به جهانیان است.

کد خبر 4726011

منبع: مهر

کلیدواژه: یونسکو علی فتحی شورای شهر همدان اجلاس جاده ابریشم هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه گرگان بیرجند ایلام سانحه تصادف استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی برگزار شد (عکس)

 صبح امروز مراسم دید و بازدید نوروزی سید محمد خاتمی با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در دفتر کار وی برگزار شد. 

به گزارش جماران؛ مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی برگزار شد.

صبح امروز مراسم دید و بازدید نوروزی سید محمد خاتمی با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در دفتر کار وی برگزار شد.

محمدجواد ظریف، بهزاد نبوی، پیروز حناچی، محمد دادکان، وزرا و نمایندگان ادوار مختلف از جمله چهره های حاضر در این دیدار بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سیدمحمد خاتمی: چه خوب بود شاهد حضور موسوی، کروبی و رهنورد بودیم سیدمحمد خاتمی: نوعی رضایت در جامعه حاصل شده است

دیگر خبرها

  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»
  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • تعاملات رو به رشد میان صداوسیما با شبکه نمایش‌خانگی
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • افزایش تعاملات دانشگاه ارومیه با سازمان منطقه آزاد ماکو
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی برگزار شد (عکس)