Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا فاش کرد که از زمان حمله پهپادی سال 2018 تا کنون، نیروهای امنیتی این کشور چندین طرح ترور علیه وی را کشف و خنثی کرده‌اند. 

مادورو روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 1 افزود: «بعد از طرح ترور پهپادی، چندین طرح دیگر را خنثی کردیم. همه آنها توسط کلمبیا و با تایید آمریکا طرح ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعا استفاده از چنین روشهای جنایتکارانه‌ای تاسف آور است و تلاشی است تا از راه جنایت رئیس جمهور را از سر راه بردارند.»

پیش از این نیز مادور گفته بود که دولت کلمبیا در حال تدارک طرحهایی برای کشتن وی است. به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا و شخص «ایوان دوکو مارکوئز» رئیس جمهور کلمبیا پشت این طرحها هستند. 

در 4 اوت 2018، هنگامی که مادورو در جمع هوادارنش در کاراکاس در حال سخنرانی بود از سوی یک پهپاد ناشناس مورد حمله قرار گرفت که با عکس العمل سریع نیروهای امنیتی جان سالم به در برد. پهپاد ساقط شد اما 7 نفر از نیروهای امنیتی نیز مجروح شدند. 

آمریکا و متحدانش از سال گذشته که خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند تا کنون انواع طرحها و روشها را برای ساقط کردن حکومت مشروع و قانونی ونزوئلا به کار برده اند که همه آنها با شکست مواجه شده است.

مادورو روز شنبه با اشاره به حمایت مردم کشورش از دولت وی اعلام کرد که مردم ونزوئلا یک طومار 13 میلیون امضایی در مخالفت با تحریمها و سیاستهای امپریالیستی آمریکا جمع آوری کرده‌اند و قرار است آن را به دبیر کل سازمان ملل ارائه کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)

 زوجی که یک بمب واقعی را به عنوان عنصر زینتی در باغ‌شان نگهداری می‌کردند، از اینکه «دوست قدیمی‌شان» توسط واحد خنثی‌سازی منفجر شد، ابراز تاسف کردند!

به گزارش فرادید، تخمین زده می‌شود قدمت این بمب که در باغچۀ محوطۀ بیرونی خانۀ شان و جفری ادواردز به عنوان یک شیء تزئینی نگهداری می‌شده به اواخر قرن نوزدهم بازگردد. این زوج اهل پِمبروکشایر، فکر می‌کردند این بمب یک جور ماکت غیر واقعی است. شان ادواردز می‌گوید همیشه پس از اتمام کار باغبانی، عادت داشته بیلچه‌اش را روی بمب بزند تا خاک‌های روی آن بریزد. 

روز چهارشنبه، یک افسر پلیس به این زوج اطلاع داد که بمب را دیده و باید به وزارت دفاع اطلاع دهد. یک ساعت بعد، این افسر به زن و شوهر اطلاع می‌دهد که گروه خنثی‌سازی بمب روز بعد می‌آیند. 

جفری ادواردز، ۷۷ ساله، می‌گوید: «تمام شب پلک روی هم نگذاشتیم. خبر شوکه‌کننده‌ای بود. به واحد خنثی‌سازی بمب گفتم که ما از خانه بیرون نمی‌رویم، اینجا می‌مانیم.» 

به گزارش بی‌بی‌سی، این بمب به معدن بلااستفاده‌ای در قلعه والوین منتقل و با پنج تن ماسه مدفون شد و پس از اینکه آزمایش‌ها نشان داد با مقدار بسیار کمی مواد منفجره هنوز زنده است، منفجر شد.

ادواردز که از سه سالگی در آن منطقه زندگی کرده، می‌افزاید: «آن بمب دوست قدیمی ما بود! خیلی متاسفم که این پیر بیچاره تکه‌تکه شد.» ادواردز گفت خانواده موریس که بستگانشان مالک خانه بودند و بیش از ۱۰۰ سال پیش بمب را پیدا کرده بودند، تاریخچه بمب را به او گفته‌اند. 

کشتی‌های جنگی نیروی دریایی سلطنتی عادت داشتند در خلیج سنت برایدز لنگر انداخته و از شن‌های روستای براد هاون ولز برای تمرین پرتاب بمب استفاده کنند. 

ادواردز گفت: «پاپ موریس لیمونادفروش در حالی که با اسب و گاری خودش به براد هاون سفر می‌کرد، این بمب را کشف کرد و با زحمت آن را پشت گاری خود گذاشت و هفت مایل سواری بسیار خوبی داشت تا به خانه رسید. سپس آن را به صورت عمودی در حیاط جلویی در زمین فرو کرد و همانجا باقی ماند.» 

وزارت دفاع گفت: «ما تایید می‌کنیم که روز ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، نیروهای خنثی‌ساز بمب ما به درخواست پلیس به یک مورد مظنون به مهمات پاسخ دادند. تیم ما مورد گزارش‌شده را ارزیابی کرد و مشخص کرد یک پرتابه دریایی ۶۴ پوندی است، به همین دلیل آن را برای تخریب از صحنه خارج کردند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟