Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، امروز در دیدار با وزیر خارجه این کشور درباره تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه گفت‌وگو خواهد کرد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، روز گذشته وارد دمشق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر پدرسون در بیانیه‌ای اعلام کرد که او روز دوشنبه (امروز) با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره موضوع تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی گفت‌وگو می‌کند.

پدرسون دیدار اخیرش با المعلم در دمشق را سازنده خواند و گفت: «معتقدم از آن زمان پیشرفتی خاص در پرونده مربوط به کمیته تدوین قانون اساسی حاصل کرده‌ایم.»

دبیرکل سازمان ملل متحد، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که طرف‌های سوری و این سازمان درباره ترکیب کمیته قانون اساسی به منظور تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه به توافق دست یافته‌اند.

توافق سازمان ملل و طرف‌های سوری درباره کمیته قانون اساسیجزئیات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه از زبان وزیر خارجه ترکیه

سازمان ملل از ماه‌ها پیش برای تشکیل این کمیته تلاش می‌کند. این کمیته قرار است از 150 نفر از جمله 50 نفر به انتخاب نظام سوریه، 50 نفر به انتخاب مخالفان مسلح و 50 نفر نیز به انتخاب سازمان ملل متحد تشکیل شود. مذاکرات درباره ترکیب سومین فهرست طول کشید و سازمان ملل و دمشق مدت زیادی درباره چند نام با هم جدال داشتند.

علاوه بر ترکیب کمیته، سازمان ملل متحد، مخالفان مسلح و دمشق باید همچنین درباره شیوه‌های عملکرد این نهاد و سلسله مراتب آن به توافق برسند. دیپلمات‌ها نگران این مساله هستند که اجرای این گام چندین ماه طول بکشد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد