Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 از امروز 14.5 میلیون دانش‌آموز سراسر کشور همزمان با اول مهر به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند.

به گزارش تسنیم روز گذشته نیز حدود یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز کلاس اولی با برگزاری جشن شکوفه‌ها به طور رسمی نخستین تجربه حضور در مدرسه را داشتند.

طبق گفته‌های محسن حاجی‌میرزایی؛ وزیر آموزش‌وپرورش بیش از 14 میلیون و 650 هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و در کلاس اول ابتدایی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

07 درصد رشد دانش‌آموز و در مجموع دوره ابتدایی دو درصد رشد دانش‌آموز داریم، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم به 98.5 درصد رسیده است؛ 86 درصد در مدارس دولتی و 48.8 درصد دانش‌آموزان دختر هستند و 480 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع که 3.5 درصد کل دانش‌آموزان کشور هستند، مهر امسال به مدارس می‌روند.

همچنین 570 هزار کلاس درس در 110 هزار مدرسه فعال می‌شود و 47 هزار کلاس کمتر از 50 دانش‌آموز دارد و 20 درصد جمعیت دانش‌آموزان روستایی هستند و 50 درصد مدارس در روستاها قرار دارند و این نشان‌دهنده تلاش برای پوشش تحصیلی حداکثری دانش‌‌آموزان است.

به گزارش تسنیم، مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ مهر امروز با حضور رییس‌جمهور در یکی از مدارس منطقه 18 شهر تهران برگزار می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دانش آموز سال تحصیلی مدرسه مهرماه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است

براساس گزارشات مردمی در حال حاضر اخذ نوبت سنجش سلامت برای دانش آموزان اتباع کلاس اول ابتدایی‌ و پیش دبستانی امکان‌پذیر نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، براساس گزارشات مردمی در حال حاضر اخذ نوبت سنجش سلامت برای دانش آموزان اتباع کلاس اول ابتدایی‌ و پیش دبستانی، حتی آن دسته اتباع دارای مدارک اقامتی کارت آمایش (کارت هوشمند)، پاسپورت اقامتی، پاسپورت خانواری و برگه سبزرنگ سرشماری امکان‌پذیر نشده است.

یکی از شروط اصلی ثبت نام کلاس اول ابتدایی و پیش دبستانی در مدارس، سنجش سلامت است که به منظور ارزیابی سلامت جسمانی در بدو ورود به دبستان هر ساله انجام می‌شود؛ برای این کار والدین باید به پایگاه‌‌های سنجش مراجعه کنند تا بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش ‌آموز ارزیابی ‌شود.

والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی می‌بایست در زمان اعلام شده توسط سازمان آموزش و پرورش به سایت ثبت نامی مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم های ثبت نامی، نوبت گیری برای سنجش را انجام دهند.

چگونه برای کلاس اولی‌ها نوبت "سنجش سلامت" بگیریم؟سنجش سلامت 75 درصد کلاس اولی‌ها؛ 31 اردیبهشت آخرین فرصتاردیبهشت آخرین فرصت سنجش سلامت کلاس اولی‌ها

 نوبت گیری سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول دبستان سال تحصیلی  1403 - 1404 از آبان ماه 1402 آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر بسیاری از خانواده‌های اتباع به علت نداشتن کدملی و سیم کارت، موفق به اخذ نوبت سنجش نشده‌اند.

براساس گزارش رنا مشخص شده است که تعداد خیلی محدودی از اتباع خارجی که با کد یکتا سیم کارت به نام شان ثبت شده است، در دی ماه و بهمن ماه ١٤ ٢ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند موفق به اخذ نوبت سنجش شده اند، اما از اسفند ماه ١٤ ٢ افرادی که با کد یکتا نیز سیم کارت به نام شان ثبت شده بود، نمیتوانستند وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شوند.

 انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت