Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امسال اول مهر ۱۴ میلیون و ۷۰۰ دانش آموزی که از طریق سامانه نام خود را ثبت کرده اند، راهی مدارس شدند و دقایقی قبل نیز زنگ اول مهر توسط رئیس جمهور نواخته شد. گفته می شود از این تعداد ۷ میلیون و ۲۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۳۴۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۳۱۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در حالی آغاز می شود که کمتر از یک ماه پیش وزیر جدید آموزش و پرورش کار خود را در این وزارتخانه آغاز کرد و مبنای خود را بحث های تحولی گذاشته است. بحث هایی که حالا سالیان است یکگی از شعارهای مهم این وزارتخانه پر جمعیت کشور است. 

امروز دانش آموزان در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که گفته می شود هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود و این در حالی است که آموزش و پرورش سال های اخیر به شدت از کمبود معلم رنج می برد اما حالا با کمک گرفتن از تدریس معاونان در مدارس، به کار گیری معلمان حق التدریس و نهضتی، به کارگیری معلمان پیش دبستانی و روش هایی نظیر آن کمبود معلم حل شده است. 

۵۷۰ هزار کلاس درس امروز بعد از سه ماه دوباره شاهد حضور پر شور کودکان و نوجوانانی است که قرار است آینده کشور را رقم بزنند و باید پای کتاب های درسی بنشینند که حالا دیگر از رئیس جمهور تا وزیر و معاونان انتقادشان به این حوزه این است که حافظه محوری جای خلاقیت و مهارت محوری را گرفته است و قرار است این حوزه اصلاح شود اما به طور قطع این اصلاح به سال تحصیلی جدید نمی رسد. ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی با هزار عنوان به دست دانش آموزان رسیده است. همان کتاب هایی که در نظام تعلیم و تربیت ایران حرف اول و آخر را بری دوره تحصیل می زند.

رشد ثبت نامی حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس نشان می دهد که لازم التعلیم های بیشتری جذب شده اند و حالا حدود ۹۹ درصد افراد لازم التعلیم پایشان به مدرسه باز می شود. ثبت نام اتابع امسال از رشد بالایی برخوردار بود و تنها ۱۲۳ هزار نفر دانش اموز اتباع که مدرک هویتی و اقامتی ندارند، در مدرسه ثبت نام شده اند و ۳۷۰ دانش آموز دارای مدارک هویتی.

ابتدای امسال وقوع سیل در برخی استان های کشور، مدارس شهرها و روستاهای بسیاری را تحت تاثیر قرار داد اما گفته می شود هیچ شهر و روستایی برای بازگشایی مدارس جدید در سال تحصیلی جدید مشکل ندارد و امروز همه دانش آموزان سر کلاس های درسشان رفته اند.

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شد که همچنان معلمان از معوقات عقب افتاده و حقوق های دیر پرداخت شده خود رنج می برند و وزیر جدید قرار است برای حل مشکلات مالی این حوزه کمیته مخصوص اقتصادی تشکیل دهد.

و در نهایت اینکه سال تحصیل جدید دیگری از امروز آغاز شد در حالیکه سند تحول بنیادین پس از سال ها تصویب و پس از آنکه مدتهاست زیرنظام هایش نیز به تصویب رسیده، هنوز چشم انداز روشنی برای اجرا در فضای تعلیم و تربیت کشور ندارد. 

کد خبر 4726063 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: اول مهرماه وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی آتش سوزی دادگاه عملیات امداد و نجات اربعین 98 کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت بیش از پنج هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از 7 اکتبر 2023 تاکنون 5 هزار و 881 دانش آموز در غزه و کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیده و 9 هزار و 899 دانش‌آموز دیگر مجروح شده‌اند.
 
این وزارتخانه افزود: «5 هزار و 826 دانش‌آموز در غزه به شهادت رسیده و 9 هزار و 572 نفر دیگر زخمی شده‌اند، در حالی که در کرانه باختری اشغالی 55 دانش‌آموز شهید و 329 نفر زخمی شده‌اند. 103 نفر دیگر نیز در کرانه باختری بازداشت شدند.»
 
وزارت آموزش و پرورش فلسطین همچنین گفت که 264 معلم و مدیر در غزه شهید و 960 نفر مجروح شده‌اند. شش نفر دیگر نیز زخمی و بیش از 73 نفر در کرانه باختری اشغالی دستگیر شده‌اند.
 
در همین حال وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 34 هزار و 414 شهید و 74 هزار و 787 مجروح رسیده است.
 

دیگر خبرها

  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • شهادت بیش از پنج هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • شعرخوانی برای دانش آموز سرطانی در حضور رهبر انقلاب