Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه بهتر آن بود که در نشست امسال نهایتا وزیر امور خارجه کشورمان حاضر می‌شد گفت: البته هر نوع تصمیم گیری به نوع نگاه دولت به روابط خارجی برمی گردد قاعدتا دولت فعلی تمایل بیشتری به مسیر تعامل با غرب دارد.

ابوالفضل ظهره وند، سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص صدور دیرهنگام روادید برای هیئت ایرانی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این تعلل و تاخیر منحصر و مختص به امسال نیست و در گذشته هم مسبوق به سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اساسا صدور روادید از وظایف آمریکایی‌ها نیست و این اتفاق از جمله مشکلات سازمان ملل است که در زورگویی آمریکایی‌ها گیر افتاده است.

ظهره وند ادامه داد: اساسا سازمان ملل یک سازمان جهانی است که ارتباطی به آمریکایی‌ها ندارد و آن‌ها سوء استفاده می‌کنند و از این اهرم برای ایجاد فضای روانی در جهان استفاده می‌کنند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه اساسا باید دید هدف دولت از سفر به نیویورک چه چیز است، گفت: باید دید در این رفت و آمد‌ها قرار است چه چیزی را در قبال چه چیز دیگری رد و بدل می‌کنیم.

وی ادامه داد: مثلا می‌شد در این سفر وزیر خارجه به نمایندگی از کشورمان شرکت کند و در سطح رئیس جمهور ایران نماینده‌ای نداشته باشد سپس وزیر امور خارجه از فرصت پیش آمده استفاده کند و دلیل عدم حضور رئیس جمهور را بازتاب دهد قاعدتا این رفتار به مراتب از سفر رئیس جمهور به نیویورک بازتاب بیشتری داشت در این روند وزیر خارجه می‌توانست همان مطالبی که روحانی قصد بیان آن‌ها را داشت، بیان کند و با انتقاد از عملکرد سازمان ملل و اینکه باید محل سازمان ملل از آمریکا خارج شود به موضوع دامن می‌زد و این اتفاق را به یک سناریو تبدیل می‌کرد.

ظهره وند تصریح کرد: البته هر نوع تصمیم گیری به نوع نگاه دولت به روابط خارجی برمی گردد قاعدتا دولت فعلی تمایل بیشتری به مسیر تعامل با غرب دارد و نمی‌تواند از این مسیر برگردد اساسا نوع نگاه به سیاست خارجی در هر دولت متفاوت است و باید دید در دولت‌ها روسای جمهور چه شاکله فکری و رویکرد کلی دارند و اساسا چه نگاهی به غرب دارند و در این خصوص نمی‌توان نسخه واحدی برای همه دولت‌ها نوشت.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بهتر آن بود که در نشست امسال نهایتا وزیر امور خارجه کشورمان حاضر می‌شد، گفت: این اتفاق به نوعی هم از شرایط احتمالی که ممکن است آمریکایی‌ها به وجود بیاورند اجتناب کرده بودیم و هم اینکه پاسخی به اقدام خلاف قانون و اخلاق آمریکایی‌ها داده بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساسا به نظر می‌رسد در شرایط فعلی به جای سخنرانی که کاری از پیش نمی‌برد، چون ما سخنرانی داغ‌تر از سخنرانی احمدی نژاد در صحن سازمان ملل نداشتیم؛اما حل مشکلات کار میدانی می طلبد، اساسا گاهی عدم شرکت تاثیری به مراتب بیشتر از این دارد که رئیس جمهور هشت دقیقه در صحن سازمان ملل صحبت کند که ممکن است مخاطبین او بعضا جلسه را ترک کرده و یا در حال چرت زدن باشند به هر حال در شرایط تحریمی جدید شرایط ویژه‌ای خلق شده و این هنر دولتمردان است که چه طور تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدور روادید سازمان ملل روحانی روادید آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم

به گزارش خبرآنلاین ، وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد رسما به مجلس اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام مخالفت دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس گفت: این بار مالیاتی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شده بود و این مخالفت را وزارت اقتصاد رسما اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب میکند که ما تولید را تسهیل کنیم و اتفاقا تخفیف های بیشتری را در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق جبران کند و برای این کار به دولت اجازه دهد که نیازی به افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888608

دیگر خبرها

  • تجمع آمریکایی‌ها در حمایت از غزه در محل نشست انتخاباتی بایدن، اوباما و کلینتون
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • نشست رمضانی رئیس جمهور با خیرین
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد