Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@23:32:28 GMT

افزایش 30 درصدی ترافیک در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۳۱۷

افزایش 30 درصدی ترافیک در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در ستاد استقبال از مهر 98 و رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی، واقع در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با بازگشایی مدارس بیش از ٣٠ درصد به ترافیک تهران افزوده می‌شود و به همین خاطر تمهیدات لازم باید برای آمادگی شهر اندیشیده شد؛ خوشبختانه این ملاحظه مهم در تمام مدهای حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدامی است که به طور دائم باید تعقیب کنیم و انتظار ما از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک این است که به تغییر رویکردها هم فکر کند؛ ترافیک و رسیدگی به آن قطعا ضرورت است اما شاید به شکل دیگری هم بتوان به این مقوله نگاه کرد.

حناچی تصریح کرد: در اجلاس مربوط به شهر هوشمند در اروپا ملاقات‌هایی با شهرداران برلین و وین داشتیم. جالب بود که شهرداری وین تا ٧ درصد از حمل و نقل را روی دوچرخه متمرکز کرده است؛ البته شرایط و جمعیت این شهر با ما متفاوت است اما این حرکت عمومی در همه شهرهای موفق دنیا آغاز شده و ما هم با همکاری مردم این حرکت را آغاز کردیم.

حدود ٣ میلیون موتورسوار داریم که بخش اعظم آنها چندان قائل به قانون نیستند و نباید بگذاریم خطوط دوچرخه به تصرف موتورها درآید

شهردار تهران گفت: فرض بر این است که حضور هر دوچرخه‌سوار می‌تواند یک خودرو از سطح شهر کم کند. البته، این اقدام به زمینه‌سازی نیاز دارد.

حناچی گفت: ما از آنهایی که به اسکوترهای برقی متمایل هستند نیز حمایت می‌کنیم چرا که شاید بسیاری از محدودیت‌های موجود درمورد دوچرخه درمورد اسکوتر وجود نداشته باشد. از دوستان می‌خواهم فضای امن استفاده از اسکوتر را همانند دوچرخه فراهم کنند.

شهردار تهران ادامه داد: اگر مردم را راضی کنیم که از ابتدای سفر بدون خودروی شخصی از خانه خارج شوند یعنی ما موفق شده‌ایم. این امر می تواند آلودگی و ترافیک تهران را تحت تاثیر خود قرار دهد. امیدوارم با همه تلاش‌ها بتوانیم این تغییر رویکرد را داشته باشیم.

وی گفت: امروز ثابت شده که توسعه مسیرهای سواره کمکی به کاهش ترافیک نمی‌کند. باید تلاش کنیم به این نکته به شکل مؤثر و کیفی وارد شویم به طور مثال، وقتی از توسعه دوچرخه حرف می‌زنیم یعنی مسیرهای آن را هم باید ایمن سازی کنیم.

حناچی گفت: ما حدود ٣ میلیون موتورسوار داریم که بخش اعظم آنها چندان قائل به قانون نیستند و نباید بگذاریم خطوط دوچرخه به تصرف موتورها درآید.

انتهای پیام/

20 / 20 پیروز حناچی شهردار تهران ترافیک افزایش 30 درصدی ترافیک ستاد استقبال از مهر 98 رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیروز حناچی شهردار تهران ترافیک افزایش 30 درصدی ترافیک ستاد استقبال از مهر 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

 به نقل از پایگاه خبری شهر، وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی ، تصادفات رانندگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز