Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:54:38 GMT

تولید ۱۶۹ هزار تن شیرخام در استان البرز

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۴۱۷

تولید ۱۶۹ هزار تن شیرخام در استان البرز

دکتر سید محسن ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند نظارت بر تولید شیرخام در دامداری های استان، اظهار کرد: کنترل دام در برابر بیماری های سل و بروسلوز(تب مالت) با تست و خون‌گیری انجام و دام های راکتور به کشتارگاه انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام در برابر بیماری بروسلوز نیز انجام می شود، گفت: از طرفی در سطح دامداری های صنعتی و سنتی پایش شیر خام از لحاظ بار میکروبی و کنترل بیماری بروسلوز نیز هر ۴۵ روز یکبار انجام و از شیرخام تولیدی نمونه برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز با تاکید بر نقش مهم واکسیناسیون دام ها در برابر بیماری بروسلوز، افزود: با پایش شیر خام در واحدهای دامداری استان طی سال قبل و امسال موردی از ابتلا به بیماری بروسلوز مشاهده نشد.

ابوترابی با اشاره به اینکه هر ساله نمونه گیری شیرخام از چند واحد دامداری صنعتی و سنتی مشخص انجام می شود، گفت: در این روش کنترل های لازم در خصوص جلوگیری از آلوده شدن شیرخام به بیماری های دامی صورت می گیرد و با این اقدامات در طول چند سال اخیر تمامی واحدهای دامداری البرز کنترل شده اند.

وی در بخش دیگری به فراوانی تعداد دام ها در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین ظرفیت مربوط به یک واحد دامداری در شهرستان نظرآباد است که بالغ بر ۱۲ هزار راس دام کوچک و بزرگ دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز با اشاره به کسب رتبه نهم کشوری تولید شیر توسط استان البرز، گفت: تولی شیر خام استان طی سال گذشته برابر ۳۷۰ هزار تن بوده است.

ابوترابی میزان تولید شیرخام استان در شش ماهه نخست سال جاری را حدود ۱۹۶ هزار تن اعلام کرد.

کد خبر 4726082

منبع: مهر

کلیدواژه: بروسلوز استان البرز ابوترابی شهرستان کرج هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه گرگان بیرجند ایلام سانحه تصادف استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز

نخستین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیند‌های طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضا‌ها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال 1402 شاهد 64 هزار و 832 امضا و پرداخت الکترونیک برای تاسیس شرکت‌ها و 352 هزار و 275 امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکزثبت شرکت‌ها، 417 هزار و 103 فقره کاهش داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق