Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ورود مجلس در نخستین جلسه آینده خود به موضوع حذف یارانه دهک‌های نیازمند جامعه خبر داد.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد، در واکنش به حذف یارانه دهک‌های بالا توسط دولت با بیان اینکه طبق اطلاعات و مستندات افراد مغرضی در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دست به انجام این کار زده‌اند اظهار داشت: این اقدام عملی کاملاً غیرقانونی است و انتظار داریم دولت سریعاً موضع خود را در این رابطه تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه مجلس چند سالی است که در مورد ضرورت حذف یارانه ثروتمندان و جهت موظف کردن دولت به این کار قانون تصویب می‌کند عنوان کرد: اخیراً دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رسانه و مجلس اعلام کردند، قدرت شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه را ندارند.

بیشتر بخوانید: بدون دریافت «پیامک قطع یارانه»به دفاتر پیشخوان مراجعه نکنید جزئیات گام اول حذف یارانه پردرآمدها

کوچکی‌نژاد اقدام اخیر دولت در حذف یارانه برخی افراد را کاری کاملاً برعکس و خلاف قانون اعلام کرد و بیان داشت: آمارها و اطلاعات ما نشان می‌داد که دولت و سازمان‌های وابسته به آن هیچ وقت برای شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه به خودشان زحمت انجام تحقیق و تهیه یک گزارش شفاف و عملی را نمی‌دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت قانون را برعکس اجرا کرده و به جای افراد ثروتمند یارانه افراد محروم و صد در صد نیازمند را حذف کرده است تصریح کرد: امروز در همین شهر رشت هر کجا که برای سرکشی به امور می‌رفتم مورد اعتراض شدید افرادی که یارانه آن‌ها به اشتباه قطع شده قرار گرفتم.

وی از جمله افرادی که یارانه‌ آن‌ها توسط دولت قطع شده را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، قشر کارگر و کارمند ساده اعلام کرد و افزود: به اعتقاد بنده این اقدام دولت با توجه به اطلاعات امروزی که در دست است توسط افراد ضدانقلاب و مغرضی انجام شده است که به یک شکلی می‌خواهند بین مردم و نظام دیوار ایجاد کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ورود مجلس در نخستین جلسه آینده خود به موضوع حذف یارانه دهک‌های نیازمند جامعه خبر داد و اظهار داشت: این رفتار دولت غیرقانونی است و وزارتخانه‌های ذیربط و سازمان برنامه و بودجه که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات دهک‌های بالا را داشتند مقصر هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس نگرانی بسیار شدید مردم از این کار غیرحرفه‌ای و عجیب دولت در حذف یارانه نیازمندان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر از این موضع خود عقب‌نشینی کرده و ضعف‌های کار خود را برطرف کند و گرنه مجلس در برابر این اقدامات غیرقانونی ساکت نمی‌ماند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن یارانه سازمان برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • فقر مطلق کمرنگ شد
  • تخصیص ۷ همتی به طرح دارویار برای فروردین ۱۴۰۳