Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@12:28:05 GMT

شرط ظریف برای دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۴۶۴

به گزارش جام نیوز، کریستین امان‌پور، گزارشگر ارشد شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خبر داد که حسن روحانی به شرط جایگزینی نظارت دایمی بر تاسیسات هسته‌ای ایران با تحریم‌ها، حاضر است در جریان سفر خود به نیویورک با دونالد ترامپ دیدار کند.

 

امان‌پور ضمن انتشار عکسی از گفت‌وگوی تلویزیونی خود با ظریف در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، در صفحه توییتر خود نوشت: «ظریف امروز به من گفت که رییس جمهور روحانی حاضر است این هفته در نیویورک با رییس جمهور ترامپ ملاقات کند به شرطی که رییس جمهور ترامپ آمادگی داشته باشد آنچه ضروری است را انجام دهد و نظارت دایمی بر تاسیسات هسته‌ای ایران را جایگزین تحریم‌ها کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

 

گزارشگر ایرانی‌تبار سی‌ان‌ان، همچنین در توییت دیگری از قول ظریف نوشت: «شاخه زیتون همیشه روی میز بوده است، اما ما دوباره آن را نشان می‌دهیم.»

 

همزمان ترامپ‌، رئیس جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه با بیان اینکه «هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های ایران در سازمان ملل ندارم اما هیچ گزینه‌ای به طور قطعی منتفی نیست»، گفت: «۱۵ملاقات در نیویورک با سران کشورهای دیگر هماهنگ شده اما ملاقات با مقام‌های ایران در میان آن‌ها نیست.»

 

ترامپ همچنین به شبکه فاکس‌نیوز گفت که انعطاف پذیر است و برنامه خاصی برای دیدار ندارد اما «آن‌ها را می‌بینم اگر بخواهند.»

 

رییس جمهوری آمریکا همچنین گفت: «دوست دارم ببینم که ایران کشور موفقی است، دوست دارم ببینم که ایران کشوری موفق و غنی باشد، ایران قابلیت‌ها و مردم فوق العاده‌ای دارد و پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای دارد. ببینیم چه پیش می‌آید.»

 

حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ گفت که «ابتکار صلح هرمز» را با خود به سازمان ملل می‌برد.

 

روحانی طی سخنانی در مراسم رژه نیروهای با بیان این‌که «به همه همسایگان دست رفاقت دراز می‌کنیم و آماده‌ایم از خطاهای گذشته آن‌ها بگذریم»، گفت: «امسال با شعار ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل حضور خواهیم یافت.»

 

او گفت: «ما طرحی را در روزهای آینده در سازمان ملل پیش روی جهانیان خواهیم گذاشت که ایران با همکاری کشورهای مختلف می‌تواند و اعلام می‌کند که امنیت خلیج فارس دریای عمان و تنگه هرمز را با کمک کشورهای منطقه ایجاد کند و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیروهای خارجی برای منطقه و آبراهه‌های خارجی و امنیت کشتیرانی و امنیت نفت و انرژی مشکل‌زا و خطرناک باشد.»

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر ترامپ ظریف روحانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رییس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رییس‌جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود، روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رییس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد.

کد خبر 6085360

دیگر خبرها

  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد