Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@03:37:25 GMT

اراجیف نخست وزیر سابق لبنان علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۴۸۷

خرداد؛ نخست‌وزیر پیشین لبنان در بیانیه‌ای اتهامات عده‌ای مبنی بر اینکه ایران در پشت‌پرده عملیات علیه آرامکوی سعودی بوده، تکرار کرد و رفتار دبیرکل حزب‌الله را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش فارس، بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، سنیوره مدعی شد، در حالی روز ملی عربستان فرا رسیده که «امنیت و ثبات این کشور مورد تجاوز بی‌رحمانه ایران» قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام به شدت محکوم است و از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای دوست دعوت می‌شود برای جلوگیری از این تجاوز بسیج شوند.
اخبار سیاسی-وی در ادامه ادعا کرد: این رفتار تروریستی ایران از تمام حد و مرزها فراتر رفته و نزدیک است که این حمله ایران شبیه حمله دشمن اسرائیلی به فلسطین و بلاد عرب شود. این تجاوز مکرر ایران به استقلال، حاکمیت، آزادی، امنیت و ثبات بیش از یک کشور عربی ضربه زده است.
سنیوره سپس مدعی شد: آنچه قابل توجه و نیز محکوم کردن است حمایت دبیرکل حزب‌الله از ایران در تجاوزش و نیز ادامه این هجمه به عربستان است؛ این رفتار وی مستمر و ثابت است و به بر هم زدن ثبات ملی، امنیتی، اقتصادی و مالی لبنان منجر می‌شود.
ارتش یمن در ۲۳ شهریورماه در اقدامی تلافی‌جویانه تأسیسات آرامکو را هدف گرفت اما از همان ساعات اولیه برخی انگشت اتهام را به سمت ایران دراز کردند و تهران به شدت این اتهامات را رد کرد.
در آخرین مورد، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه سابق سعودی دیشب (شنبه شب) در مصاحبه‌ای با شبکه «العربیه» همین اتهامات را تکرار کرد
برچسب ها: ایران ، لبنان ، سنیوره

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران لبنان سنیوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوثری، نماینده تهران: فکر می‌کنم صهیونیست ها اقدامات محدودی انجام دهند/ توصیه می‌کنیم از جنایت‌‌ دست بردارند، و الّا مرگشان زودرس خواهد شد/ اردن باید بداند حمایت از اسرائیل به ضررش خواهد بود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایفای نقش اردن در مقابله با عملیات طوفان الاقصی هشدار داد: آنها باید بدانند این رفتار به ضرر آن‌ها است و باید رفتار خود اصلاح کنند. ما با هیچ کشوری در منطقه سر ستیز نداریم، اما اگر شیطنت کنند مد نظر ما نیز قرار خواهند گرفت.

اسماعیل کوثری در خصوص پاسخ ایران به اسرائیل و تهدیدهایی که کم و بیش از سوی آن‌ها به گوش می‌رسد، به خبرنگار جماران گفت:  اگر اقدامی از سوی رژیم اشغال‌گر قدس صورت بگیرد قطعا پاسخ چند برابر و محکم‌تر و صلابت‌تر به این‌ها خواهد داده شد و لذا قطعا آن‌ها با توجه به این اقدام بسیار به جا و سنگینی که از طرف ایران صورت گرفت، این جرأت را به خود نخواهند داد که اقدامی انجام دهند. زیرا سنگین‌تر از آن علیه خودشان صورت می‌گیرد. من فکر می‌کنم اقدامات محدودی انجام دهند، اما در نهایت به آن‌ها توصیه می‌کنیم؛ از این جنایت‌ و خباثت‌ها دست بردارند و الا مرگشان زودرس خواهد شد.

وی در خصوص شناسایی و هدف گرفتن احتمالی مراکز هسته‌ای اسراییل گفت: اگر لازم باشد قطعا این اقدام خواهد شد. اما ما هیچ گاه اقدامی نمی‌کنیم که خارج از محاسبات خودمان باشد. کار صورت گرفته(عملیات وعده صادق) دقیقا بر اساس محاسبات بوده است و همان مقر و مکان‌هایی که علیه کنسولگری ما انجام دادند هدف قرار گرفته شدند، ولی اگر لازم باشد مکان‌های دیگری که ضرورت داشته باشد مورد هدف قرار می‌گیرد. آنها بدانند این توانمندی در اختیار نیروهای مسلح ایران وجود دارد.

نماینده مردم تهران در خصوص استفاده از موشک هایپرسونیک در حمله به اسرائیل، افزود: در حدود ۱۷۰، ۱۸۰ موشکی که به سمت آن‌ها شلیک شد، انواع و اقسام موشک‌ها استفاده شده است.

کوثری در رابطه با نقش اردن در اتفاقات اخیر، تصریح کرد: مهم مردم اردن هستند که می‌بینیم مدت‌ها بر علیه رژیم اشغالگر قدس معترض هستند‌. ولی حکومت آن‌ها هنوز با حمایت رژیم اشغالگر اقداماتی را انجام می‌دهد. آنها باید بدانند این رفتار به ضرر آن‌ها است و باید رفتار خود اصلاح کنند. ما با هیچ کشوری در منطقه سر ستیز نداریم، اما اگر شیطنت کنند مد نظر ما نیز قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • حمله به ستاره سابق آرسنال: این‌قدر گریه نکن!
  • ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد
  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • محمدجواد ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • کوثری، نماینده تهران: فکر می‌کنم صهیونیست ها اقدامات محدودی انجام دهند/ توصیه می‌کنیم از جنایت‌‌ دست بردارند، و الّا مرگشان زودرس خواهد شد/ اردن باید بداند حمایت از اسرائیل به ضررش خواهد بود
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است