Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@11:17:43 GMT

شهر بدون خودرو

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۵۵۱

شهر بدون خودرو

خیابانهای ما مملو از ترافیک سنگین، دود خودروها، صدای بوق، تصادف و همچنین آلودگی نوری ناشی از چراغ خودروهاست که می‌توان با ساماندهی و گسترش فرهنگ سفرهای بدون خودرو، این زشتی‌ها را در شهرهایمان کمتر ببینیم.

به گزارش ایسنا، در نتیجه‌ بحران نفتی سال 1352 (1973) کشورهای غربی و کمبود سوخت، فعالیت‌هایی برای استفاده کمتر از خودرو در کشورهای اروپایی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه دوم دهه‌ 90 میلادی بار دیگر جنبش‌هایی برای استفاده کمتر از خودرو در کشورهای اروپایی شکل گرفت. دلیل این اتفاق علاوه‌بر قیمت سوخت، حفاظت از محیط زیست بود، تا اینکه در سال 2000 میلادی، کمیسیون اروپا این فعالیت‌ها را ساماندهی کرد و از 16 تا 22 سپتامبر، «هفته تحرک اروپاییان» نام گرفت.

سال‌های بعد کشورها و شهرهای بیشتری، این اقدام را گرامی داشتند، تا اینکه 22 سپتامبر روز جهانی بدون خودرو (World Car-Free Day) نام گرفت. در ایران هم این روز همزمان با دیگر کشورهای جهانی گرامی داشته می‌شود. امسال شهرداری‌های تهران، تبریز، شیراز، اردبیل، اراک، گرگان، یزد، بجنورد، سیرجان و رباط ‌کریم از 29 تا 31 شهریور برنامه‌هایی را به مناسبت این روز برگزار کردند.

سامان‌دهندگان این روز مردم را تشویق می‌کنند که در سفرهای غیرضروری و کوتاه، مانند رفت‌وآمد به محل کار، خرید و تفریح، به جای استفاده از وسایل نقلیه‌ای که برای حرکت آن‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود، سفر پیاده یا دوچرخه را جایگزین کنند.

خیابانهای ما مملو از ترافیک سنگین، دود خودروها، صدای بوق، تصادف و همچنین آلودگی نوری ناشی از چراغ خودروهاست.باید امید داشت که با گسترش فرهنگ سفرهای بدون خودرو، این زشتی‌ها را در شهرهایمان کمتر ببینیم.

اا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی عکس خودرو محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عادی توزیع سوخت در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مجتبی شکوری به خبرنگار صدا و سیما گفت: در پی عملیات غیور مردان سپاه پاسداران علیه اسرائیل و تلاش رسانه‌های معاند مبنی بر انتشار اخبار کذب کمبود بنزین در گیلان، گروه بازرسان این شرکت با بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت در استان، شاهد ترافیک یک ساعته خودرو‌های شهروندان در جایگاه‌ها برای سوختگیری بودند که پس از آن شرایط به وضعیت عادی بازگشت.

وی با اشاره به بررسی میزان سوخت در گیلان در شرایط فعلی، اعلام کرد: سوخت به اندازه کافی در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و انبار‌های سوخت استان موجود است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

مدیر شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی گیلان گفت: ۱۲۹ جایگاه عرضه سوخت مایع شامل بنزین و نفتگاز در استان فعالیت می‌کند و خودرو‌های گازسوز هم می‌توانند سوخت سی ان جی را در ۱۰۰ جایگاه استان دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در کمتر از یک ماه در خراسان رضوی
  • مصرف روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی
  • آقای بنزین، حواست بود؟
  • از کشف ۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق تا توقیف ۲۱ خودروی شوتی در هرمزگان
  • کشف هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • قاچاق سوخت 3 نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد
  • تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید؛ پادشاه سبز شهر و جنگل
  • وضعیت عادی توزیع سوخت در گیلان
  • پیگیری مشکل سوخت صاحبان خودرو‌های سنگین در سیستان و بلوچستان
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در بندرعباس