Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز تحقیقات امنیت رژیم صهیونیستی در جدیدترین گزارش خود رژیم سعودی را ببری کاغذی توصیف و تاکید کرد که ایران دست برتر را در منطقه خلیج فارس دارد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رای الیوم، مرکز تحقیقات امنیت دانشگاه تل آویو در فلسطین اشغالی در گزارش خود به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان در دو منطقه بقیق و خریص اشاره کرد و نوشت: بقیق از بزرگترین تاسیسات نفتی در نوع خود در جهان به شمار می‌رود و این حمله از نظر میزان خسارت و اهمیت اقتصادی آن خطرناکترین حمله به تاسیسات نفتی در منطقه از آغاز جنگ اول خلیج فارس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزود: سخن از کاهش موقت 5 میلیون و هفتصد هزار بشکه ای نفت یعنی حدود 50 درصد قدرت تولیدی عربستان است.

این مرکز تحقیقاتی رژیم اسرائیل تصریح کرد: سعودی‌ها چند سال است که در نبردی پیچیده در یمن غرق شده اند. این نبرد اخیرا در سایه افزایش حملات موفقیت آمیز ارتش و کمیته های مردمی یمن به اهداف عربستان و اعلام امارات مبنی بر عقب نشینی نظامی از یمن دشوارتر شده است. این امر علاوه بر آسیبی است که به وجهه عربستان به عنوان «ببری کاغذی» وارد شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اینکه عربستان سعودی تاکنون انگشت اتهام را درباره حملات به تاسیسات نفتی به سمت ایران نشانه گرفته است، بیانگر افزایش نگرانی سعودیها است. شک و تردید درخصوص نیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و میزان آمادگی او برای اقدامی نظامی علیه ایران و به طور مشخص تعهد به دفاع از عربستان وجود دارد.

این مرکز تاکید کرد: ایران برتری خود در خلیج فارس و شکننده بودن رقیب اصلی منطقه ای خود را ثابت کرده است؛ به گونه ای که به سطح اعتماد و تکیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ستون امنیتی آمریکا زیان وارد می کند.این مرکز همچنین حمله به تاسیسات نفتی عربستان را پیامی برای رژیم اسرائیل دانست.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری سما، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی گفت: ما در یک پیچ خطرناک قرار داریم و اگر نتوانیم فورا نقض قوانین و افزایش تنش‌ها را متوقف کنیم، آینده تاریکی پیش‌رو خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما خواهان توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه هستیم.

البدیوی افزود: ما همچنین خواهان برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای بررسی مساله فلسطین و برپایی کشور فلسطینی بر اساس قوانین بین‌المللی ذی‌ربط هستیم.

رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود