Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:59:14 GMT

 زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۸۲۲

 زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان نواخته شد

آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش، استاندار کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس، امام جمعه سنندج و جمع دیگری از مسئولان فرهنگی، اولیا و مربیان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه فرزانگان سنندج برگزار شد.

امام جمعه سنندج در این آیین گفت: نخستین برخورد عالم زمینی با عالم آسمانی بر خواندن بود و این نشان میدهد که خواندن و یادگیری موضوع بسیار مهمی بوده لذا آغاز سال تحصیلی برای همه ما جشن بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموستا عبدالرحمان خدایی افزود: انسان متعلم است و دانش آموزان باید سعی کنند برای یادگیری در مدارس حضور پیدا کنند چرا که با یادگیری جامعه به پیشرفت و آبادانی می‌رسد و حکومت پیروز و سربلند خواهد شد.

وی خطاب به معلمان و اولیای مدارس تاکید کرد: دانش آموزان امانتی بزرگ در دست شما هستند که باید با سعی و تلاش خود آنان را تعلیم ‌و تربیت داده و برای آینده کشور آماده کنید.

 اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت پیش بینی شده که اگر به همه این ها توجه شود تعلیم و تربیت موفق خواهد بود در غیر این صورت نمی‌توان آنگونه که باید موفق عمل کرد.

رشید قربانی افزود: اولویت اصلی امسال ما در آموزش و پرورش استان کردستان پیگیری هر ۶ ساحت سند تحول بنیادین و اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

وی یادآور شد: استان امسال از لحاظ نیروی انسانی به نسبت سال گذشته وضعیت بسیار خوبی دارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: با حمایت‌های استاندار و سایر مسئولان، ۱۷۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید با یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و آماده حضور دانش آموزان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بخشی دیگر از فضاهای آموزشی استان توسط سازمان نوسازی مدارس و سپاه بیت‌المقدس تجهیز و نوسازی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد با تلاش و سخت کوشی دانش آموزان، همراهی خانواده ها و دلسوزی اولیای مدارس سالی پر از موفقیت پیشرو داشته باشیم.

در این آیین همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی این وزارتخانه قرائت شد.

در ادامه زنگ مهر و مقاومت توسط مسئولان نواخته شد و پس از آن دانش آموزان در کلاس های درس حاضر و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

سال تحصیلی جدید (۹۹ - ۹۸) در استان کردستان در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی با ۱۲ هزار  و ۱۴۵ کلاس درس و حضور ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با ۲۴ هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد