Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) همچنین با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که "آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر ، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر شود؟"

رئیس جمهور با بیان اینکه آغاز مهر به عنوان عید نوروز علم، دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه یک روز به یادماندنی است، گفت: خانواده های دانش آموزان از هفته ها و ماه ها قبل برای ثبت نام فرزندانشان و تهیه لباس و کتاب ، تلاش مضاعفی انجام دادند و امروز با آغاز سال جدید تحصیلی، برای همه روزی به یادماندنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با تأکید بر اینکه در کنار تلاش معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دولت بسیار مهم است که بدانیم چه کمبودهایی باید جبران شود، ادامه داد: تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش و بخش‌های مدیریتی و آموزشی بتوانند آماده کار باشند و مدرسه‌ها تجهیز شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: باید در ساخت و ساز، تعمیر و آماده‌سازی مدارس، استخدام معلمین و تهیه و پرداخت به موقع بودجه این وزارتخانه در حد توان کمک شود.

روحانی با اشاره به افزایش 3 برابری بودجه وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین افزایش 4 برابری حقوق معلمان به طور متوسط از یک میلیون و 300 هزار تومان در سال 92 به 4 میلیون و 100 هزار تومان در سال جاری، تأکید کرد: دولت در حد توان و امکان تلاش کرد تا وضعیت مدارس، حقوق معلمان و کتب و محیط آموزشی مناسب بهتر شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بی‌تردید بزرگترین آرزوی خانواده‌ها موفقیت شما فرزندان است، افزود: باید خوب درس بخوانید، یاد بگیرید و برای طی کردن  پله‌های ترقی آماده شوید چرا که بار مسئولیت سنگین و آینده کشور بر دوش نسل 3 و 4 انقلاب است و نسل 1 و 2 در حال پایان مسئولیت و مدیریت خود هستند.

روحانی با تأکید بر اینکه الان همه کشور در اختیار شماست که آینده کشور را بسازید و خانواده‌ها نیز باید در زمینه آموزشی به شما کمک نمایند، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید مشکلات را بدون تعارف با مسئولین مدرسه در میان بگذارند چرا که آینده و آموزش شما برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بار اصلی و سنگین‌تر بر دوش معلمان است که آینده را می‌سازند و این بوستان و  گل‌های زیبا را برای اینکه عطر آن در سراسر کشور به مشام همگان برسد، آماده می‌کنند، تصریح کرد: زحمات معلمان عزیز قابل جبران نیست و معلمان برای شما همانند پدر و مادر هستند و آنان نیز شما را به عنوان فرزندان خود می‌دانند.

روحانی با اشاره به اینکه معلمینی موفق هستند که به کارشان و آموزش و تربیت بچه‌ها عشق بورزند و احساس رضایت داشته باشند تا بر کمالات اخلاقی دانش‌آموزان افزوده شود، گفت: معلمین به عنوان بالاترین و مهم‌ترین رکن کشور هستند و بسیار مهم است که محیط مدرسه برای تحصیل دانش‌آموزان لذت‌بخش باشد تا اول مهر به عنوان روز شادی و نزدیکی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس محیط مدرسه است و همه تلاش می‌کنیم تا شما از اول شهریور در عشق رسیدن به اول مهر باشید، گفت: این شما هستید که باید حس کنید در آینده معلم خوب، پزشک حاذق، استاد دانشگاه، مدیر عالی‌مقام و مهندس خوب باشید.

روحانی در ادامه سنت طرح پرسش مهر و در هفتمین پرسش خود از دانش‌آموزان سوال کرد که آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر، دلپذیرتر و امن‌تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در کلاس و مدرسه رابطه نزدیکی بین خانواده و دانش‌آموز با معلم برقرار شود، پیشرفت علمی حاصل خواهد شد و مشکلات کشور کم می‌شود، گفت:‌ نباید اجازه دهیم که محیط کلاس دو قطبی شود و باید دولت، خانواده و معلمین و دانش‌آموزان تلاش کنند تا محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شود.

2727

کد خبر 1302506

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی سال تحصیلی سوال از رئیس جمهور دربی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال ایران و آمریکا لیگ برتر نوزدهم دفاع مقدس جنگ تحمیلی دونالد ترامپ حسن روحانی مدرسه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش

در جلسه‌ای با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه، دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در سال قبل و برنامه‌های پیش رو تشریح شد.

صادق ستاری‌فرد در این نشست گفت: سال ۱۴۰۲ در سه محور مدیریت منابع انسانی و منابع مالی، اجرای برنامه‌هایی معطوف به دانش آموز و معلمان و نیز توسعه سلامت دانش آموزان فعالیت‌هایی صورت گرفت.

ستاری فرد با اشاره به اینکه در بخش مدیریت منابع و زیرساخت‌ها سه رویکرد داشتیم؛ گفت: دسترسی، بهره‌وری و بهره‌مندی سه موضوع مورد توجه در بخش مدیریت منابع بوده است، اظهار داشت: سال گذشته دسترسی دانش آموزان به فضاهای ورزشی مورد نیاز و زیرساخت‌های سلامت محور، افزایش بهره‌مندی دانش آموزان و خانواده‌های آنان از این زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری فضاها مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص بهره‌مندی هنوز به نتایج ملموسی نرسیده‌ایم اما جز برنامه‌های اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

وی در خصوص محور دوم برنامه‌های خود یعنی مدیریت نیروی انسانی گفت: در حوزه نیروی انسانی چه در بخش سلامت و چه در حوزه تربیت بدنی، مهم‌ترین دستاورد این بوده است که توانستیم از ظرفیت سایر دانشگاه‌های کشور استفاده کنیم به طوری که دانشگاه های علوم پزشکی برای تربیت مراقب سلامت و بهداشت بعد از یک مطالبه‌گری ۲۶ ساله در حال همکاری با ما هستند.

ستاری فرد خاطر نشان کرد: در سال نخست ۸ دانشگاه این رشته را جز رشته‌های خود قرار دادند و اقدام به جذب دانشجو کردند و در سال دوم ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی در حال تربیت نیروی انسانی برای حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان آموزش و پرورش هستند.

وی در خصوص حوزه مدیریت منابع مالی هم گفت: در ردیف‌های پنجگانه غیر پرسنلی حوزه تربیت بدنی توانسته است ۱۰۰ منابع تخصیصی خود را دریافت کند که الحمدلله این موضوع به اتفاقات خوبی منجر شد که یکی از نمودهای مهم آن اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در اجرای این طرح ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده و ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم.

معاون تربیت بدنی و و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های مدرسه محور ما در اجرا با موفقیت ۱۰۰ درصدی مواجه شدند که طی آن ۸ میلیون دانش آموز به صورت روزانه در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای فعالیت کردند. همچنین هدف دیگر ما هر مدرسه یک تیم امدادی بوده است. همچنین توجه دیگر ما خانواده محور شدن فعالیت‌های آخر هفته مدارس بوده است تا پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ورزش پدر پسری و مادر دختری را در مدارس شاهد باشیم. خوشبختانه این فعالیت‌های آخر هفته در مدارس امروزه تبدیل به یک گفتمان شده است.

ستاری فرد با اشاره به اینکه در طرح شهید روحانی ۴ هزار مدرسه ما فعال شدند؛ گفت: همچنین طرح پاک پایش آمادگی کودکان انجام شد که باید از عزیزانی که کمک کردند تا سنجش بدو ورود دانش آموزان و مسئله پایش حرکتی دانش آموزان به خوبی انجام شود تشکر کنیم. این پایش‌ها در طول سال دنبال شده و مسئله آمادگی حرکتی دانش‌آموزان در گذر تحصیل مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی، در سال اول این طرح ۷۰۰ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفتند که حتی مورد تقدیر سازمان اداری استخدامی قرار گرفت. برای برنامه هفتم توسعه در همه حوزه‌ها اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است؛ اما به صورت خاص در خصوص موضوع تربیت بدنی و سلامت اقدام توزیع شیر رایگان در مدارس و اقدامات زیرساختی در ذیل قانون برنامه هفتم توسعه دنبال شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در سیاستگذاری‌ها و هم برنامه‌ریزی‌ها استفاده شد گفت: در سال ۱۴۰۳ تلاش ما این است که نقشه راه دنبال شود یعنی محور اقدامات و برنامه‌های ما باید این نقشه راه سند تحول باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه، معلم، محصل، نظام ارزشیابی و نظام راهبری را ۵ مولفه اصلی برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: برای مدرسه به فضای سبز، فضای ورزشی و فضای بهداشتی آن توجه خواهیم داشت هر سه فضا مورد تصریح و تاکید سند تحول بنیادین است. برای معلم موضوع جذب نیروی انسانی در آزمون مورد توجه قرار خواهد گرفت و می‌خواهیم جذب نیروهای با کیفیتی را دنبال کنیم و در ادامه در بحث توانمندسازی و مهارت افزایی آنان برنامه‌هایی را داشته باشیم.

ستاری فرد افزود: در بحث مهارت افزایی و مهارت محوری معلمان آزمون علمی تخصصی را داریم و نظام ارزشیابی معلمان را انجام می دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای دانش آموزان مهارت آموزی آنان چه در حوزه ورزش و چه در بحث امداد و نجات است. می‌خواهیم در هر مدرسه یک تیم امدادی ماهر ایجاد شود. ذیل نظام ارزشیابی و راهبری به دنبال پایش سلامت دانش آموزان با همکاری وزارت بهداشت هستیم. اصلاح نظام ارزشیابی در درس تربیت بدنی و ایجاد نظام ارزشیابی حوزه سلامت و بهداشت که در حال حاضر چنین نظام ارزشیابی در موضوع بهداشت را نداریم؛ به جد پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مسئله راهبری مهم‌ترین راهبری ما مسئله استقرار نظام استعدادیابی است؛ گفت: این استعدادیابی از طریق ایجاد مدارس تربیت بدنی با تمرکز بر دوره اول، ان شالله افزایش ساعات درس تربیت بدنی و ساماندهی معلمان تربیت بدنی در دوره ابتدایی از برنامه‌های دیگر ماست.

ستاری فرد خاطر نشان کرد: توسعه درس آمادگی دفاعی در دوره ابتدایی که محل توجه و تاکید قانون بوده و مسأله‌ای بر زمین مانده است؛ ان شالله با اصلاح عنوان به آمادگی جسمانی و آمادگی دفاعی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • تشکر و قدردانی دانش آموزان مدرسه فاضل لنکرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی + فیلم
  • معلمان شهید در هفته بزرگداشت معلم به دانش‌آموزان معرفی شوند
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • قدردانی معلمان و دانش‌آموزان از نیروهای مسلح
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند