Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:17:00 GMT

115 استان مرکزی ۱۳۵ هزار بار به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۶۳۹۴

115 استان مرکزی ۱۳۵ هزار بار به صدا درآمد

معاون فنی و عملیات اورژانس و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۳۵ هزار تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس ثبت شده است.

ایران‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، افزود: ۱۴ آذرِ سال ۵۲ سالن انتظار فرودگاه مهرآباد فرو ریخت و ۱۶ نفر کشته و ۱۱ نفر هم به شدت مصدوم شدند و این حادثه‌ که بهانه‌ای برای تشکیل اورژانس در ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اورژانس ۱۱۵ کشور از همان ابتدای افتتاح به عنوان یکی از بهترین اورژانس های پیش بیمارستانی دنیا شناخته می‌شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس و فوریت های پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی ۲۱ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه جاده‌ای به همراه اورژانس هوایی، اتوبوس آمبولانس و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز مراکز اورژانس وجود دارد.

ایران‌نژاد بیان کرد: پوشش پایگاه جاده ای اصلی در استان مرکزی ۱۰۰ درصد است و در جاده‌های فرعی سه پایگاه اورژانس در مناطق آقداش خنداب، شهراب تفرش و دستجان فراهان جهت خدمت رسانی  در راستای رفع نیازها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث استان در ۶ ماهه اول سال جاری پاسخگوی ۱۳۵ هزار تماس تلفنی با شماره ۱۱۵ بوده و حدود ۸ هزار ماموریت انجام داده است. تعداد مصدومان منتقل شده به مراکز درمانی ۱۶هزار و ۱۵ نفر بوده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس و فوریت های پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده ۸۹ درصد از افرادی که از خدمات اورژانس استفاده کردند نطری مطلوب نسبت به خدمات اورژانس در استان مرکزی داشته اند. ارائه خدمات پایگاه های اورژانس به صورت شبانه روزی و ویژه تمام کشور است که حضور در عملیات حوادث کرمانشاه و اهواز و حضور در خاک عراق در زمان عزاداری ها بیانگر این مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اورژانس استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته