Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات ناسا طی چند روز آتی ۵ سیارک از کنار زمین می‌گذرند که احتمال ضعیف برخورد یکی از حجیم‌ترین آن‌ها به زمین و ایجاد خطرات سهمگین وجود دارد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ناسا ۵ سیارک ردیابی کرده که به سمت زمین حرکت می‌کنند. یکی از این سیارک‌ها به اندازه‌ای بزرگ است که در صورت برخورد با زمین یک شهر را به طور کامل نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اطلاعات مرکز Near Earth Obeject Studies، نخستین سیارکی که به زمین نزدیک می‌شود ۵۲۳۹۳۴ (۱۹۹۸ FF ۱۴) نام دارد. ناسا اشاره می‌کند این سیارک با قطر تخمینی حدود ۱۴۱۰ فوت،  هم اکنون با سرعت حدود ۵۰ هزار مایل برساعت در حال حرکت است.

با توجه به حجم عظیم سیارک، در صورت برخورد با زمین خسارت‌های سهمگینی به بار خواهد آورد. طبق اطلاعات این سازمان این سیارک در ساعت ۳:۲۴ دقیقه بامداد ۲۴ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۲.۶ میلیون مایلی زمین می‌گذرد.

سیارک دوم SW ۱، ۲۰۱۹ نام دارد که با سرعت ۲۸۳۰۰ مایل برساعت از کنار زمین می‌گذرد. قطر آن نیز ۶۹ فوت تخمین زده می‌شود. این سیارک در ساعت ۶:۵۲ دقیقه صبح ۲۴ سپتامبر از فاصله ۷۱۴۸۳۰ مایلی زمین می‌گذرد.

سومین سیارک ۲۰۱۹ QY ۳ نام دارد و با سرعت ۱۸۷۰۰ مایل برساعت حرکت می‌کند. قطر آن حدود ۲۱۷ فوت تخمین زده می‌شود. این سیارک در ساعت ۳:۳۵ دقیقه بامداد ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۳.۳ میلیون مایلی زمین می‌گذرد.

چهارمین سیارک ۲۰۱۷ KP ۲۷ نام دارد و با سرعت ۱۰۵۰۰ مایل برساعت از کنار زمین می‌گذرد. طول سیارک ۱۳۵ فوت تخمین زده می‌شود. این سیارک در ساعت ۳:۳۶ دقیقه عصر ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله یک میلیون مایلی زمین می‌گذرد.

پنجمین سیارک نیز ۲۰۰۶ QV ۸۹ نام دارد که با سرعت ۹۲۰۰ مایل برساعت حرکت می‌کند. طول سیارک ۱۷۰ فوت تخمین زده می‌شود. این سیارک در ساعت ۱۱:۵۴ دقیقه شب ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۴.۳ میلیون مایلی زمین می‌گذرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ناسا سیاره زمین برخورد سیارک با زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه

مرزبان نظری با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی در راستای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان، گفت : مهرماه امسال ۱۰۷ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان در قالب طرح شهید پناهی جمع‌آوری شده و مدارس نوساز جایگزین آنها خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: امسال ۱۴۵ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان داشتیم که با جایگزین شدن این ۱۰۷ مدرسه کانکسی با مدارس نوساز، تعداد مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز استان به ۳۸ مدرسه خواهد رسید.

وی با اشاره به اهتمام مجموعه نوسازی مدارس استان برای حذف مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز در استان، تصریح کرد: در برنامه داریم در صورت تخصیص اعتبار تا آخر سال آینده بساط مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان را جمع کنیم.

 نظری یادآور شد: براساس طرح شهید پناهی قرار است در روستاهایی که از مدرسه کانکسی برای بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز استفاده می‌شود، یک واحد آموزشی مقاوم احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • (ویدئو) مبارز MMA با دست خالی تمساح عظیم‌الجثه را شکار کرد
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت
  • اسکیت سواری با سرعت دیوانه وار 100 کیلومتر برساعت! (فیلم)
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه