Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:56:58 GMT

سارقان ردمال سرقت‌ها را بپردازند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۶۵۴۲

سارقان ردمال سرقت‌ها را بپردازند

سردار محسن حسن خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: باید اقدام جدی در حوزه سرقت صورت گیرد و از اقدامات مهم در این زمینه موضوع رد مال است.

وی در توضیح این مطلب افزود: سارقان سرقت کرده و نهایتا از مالباخته رضایت گرفته و دنبال کارشان می روند ولی اگر سارق را مجبور به رد مال کنیم تا هزینه سرقت را بپردازد قطعا به ندرت سراغ سرقت می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن خانی ادامه داد: در حوزه جرم، جرائم چرخه ای  دارند و در این چرخه تنها پلیس دخیل نیست بلکه برخی از سازمانها نیز دخیل هستند براین اساس اگر حتی یک چرخه به خوبی کارش را انجام ندهد این چرخه معیوب بوده و به درستی کار نخواهد کرد به ویژه در حوزه سرقت.

رئیس پلیس آگاهی گفت: سارق برخی مواقع مال سرقتی را از بین برده یا فروخته است براساس تجارب به دست آمده چناچه سارق مجبور به رد مال شود در حوزه سرقت بسیار بازدارنده خواهد بود.

سردار حسن خانی افزود: در شرایط فعلی آنچه به نظر می رسد این است که هزینه ای که سارق می پردازد، کافی نیست در حالی که باید هزینه جرم با بالا ببریم.

قبح زدایی در حوزه سرقت درست نیست

رئیس پلیس آگاهی نسبت به قبح زدایی در حوزه سرقت انتقاد کرد و گفت: در حوزه سرقت، قدری قبح زدایی می شود و برای سارق دلسوزی می کنند. مثلا گفته می شود، فلانی یک چیز مختصری دزدیده و مهم نیست در حالی که این سارق احساس ناامنی در جامعه را خدشه دار کرده است. در حالی که در کنار ارزش و میزان سرقت انجام شده، احساس امنیت فرد را از بین برده است.

حسن خانی افزود: سارق ممکن است از یک خانم کیف قاپی کرده باشد و  در کیف این خانم مبلغ ناچیزی وجود داشته یا اصلا هیچ پول و وسیله با ارزشی نداشته باشد اما احساس ناامنی که برای این خانم ایجاد کرده و افرادی که شاهد سرقت بوده اند، قابل جبران نیست به نظرم در حوزه سرقت چندان نباید به دنبال قیمت اموال مسروقه باشیم چرا که احساس امنیت مقوله بسیار مهمی است.

احساس امنیت مردم خط قرمز پلیس است

وی با تاکید بر اینکه احساس امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: مردم باید راحت در خیابان قدم بزنند مگر تعداد سارقان چقدر است؟ اگر کار جامع در مورد آن ها انجام شود و هر ارگان و نهادی به وظیفه خود به خوبی عمل کند، قول می دهم که سرقت مهار می شود.

سردار حسن خانی اضافه کرد: مهار سرقت یک جانبه نیست و همه باید مشارکت کنند این در حالی است که می بینیم در جاهای دولتی، نگهبان گذاشته اند و به او حقوق می دهند اما گفته می شود که باز سرقت شده است. چرا باید سرقت شود؟ براساس قانون وقتی سرقتی انجام می شود باید سارق را شناسایی و دستگیر کرده و تحویل مقامات قضائی بدهیم تا به زندان برود اما قبل آن موضوعی نداریم که اگر سهل انگاری صورت گرفت و این سهل انگاری منجر به سرقت شد، فرد سهل انگار را بازخواست کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در رانندگی در صورت بروز تصادف سهم راننده، راه و خودرو لحاظ می شود اما در سرقت چنین چیزی وجود ندارد براین اساس این مساله را پیگیری می کنیم و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است. به همین دلیل نیازمند مسئول سازی همه اعم از  مردم تا ارگان های مختلف، در زمینه سرقت هستیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت خودرو پلیس آگاهی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظافتچی منزل سارق از آب درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و به سرقت رفتن طلا و جواهر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در محدوده لواسانات، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۶ لواسانات قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه هیچ آثار تخریبی مشاهده نشد و پیرو تحقیقات انجام شده از اعضای خانواده، مشخص شد که فردی به عنوان نظافتچی در منزل شاکی رفت و آمد داشته است.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، مأموران به محل سکونت نظافتچی مراجعه کردند و موفق شدند قسمتی از طلاهای سرقتی را در داخل منزل کشف کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انتقال متهم به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل تحت پوشش نظافتچی اعتراف و با اقدامات فنی و پلیسی مالخر این سارق نیز شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد.

سرهنگ ضرونی ابراز داشت: بررسی و کشف جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و پرونده به همراه متهمان به مقام قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ضرونی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال با ارزش در خانه دوری کرده و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان نظافتچی به منزل خود خودداری کنند.

کد خبر 6080980

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • نظافتچی منزل سارق از آب درآمد
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه
  • چندین راز برای خرید دزدگیر که نمی دانید