Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

مدتی پیش وزارت نفت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر قصد تیم‌داری در ورزش قهرمانی کشور ندارد. این موضوع صدمات جدی به فوتبال، درآمدزایی و هواداری تیم‌های لیگ برتری وارد می‌کند.

این اقدام وزارت نفت دقیقا بعد از مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص ندادن درصدی از بودجه دولت به وزارت ورزش صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا نفتی‌ها در ورزش با یک بحران بسیار جدی رو به رو خواهند شد. آخرین باری که وزارت نفت از تیمداری در فوتبال انصراف داده بود، تیم فوتبال نفت بعد از یک فصل هیجان انگیز، ضمن حضور در لیگ قهرمانان آسیا و یکی از جدی‌ترین گزینه‌های قهرمانی لیگ برتر، منحل شد.

با خروج وزارت نفت از فوتبال قهرمانی به باشگاه‌های لیگ برتری آسیب‌هایی جدی‌ای وارد می‌شود. یکی از بند‌های بیانیه وزارت نفت قطع کامل حمایت مالی از تیم‌های صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان است که مهمترین بخش این نامه محسوب می‌شود.

باشگاه صنعت نفت آبادان ۳ ماهی است که پولی از وزارت نفت دریافت نکرده که همین موضوع صدای کادرفنی و بازیکنان این تیم را در آورده است. از طرفی بازیکنان تیم پارس جنوبی جم هم به دلیل مشکلات مالی اعتصاب کرده بودند. مهدی تارتار سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان هم از امکانات کم این تیم در لیگ برتر چندین بار ابراز نارضایتی کرده بود.

وضعیت مالی ۳ تیم نفتی ایران برخلاف وزارت نفت اصلا خوب نیست و مدیران این باشگاه‌ها در صدد این هستند تا هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای حل این مشکل پیدا کنند. علاوه بر این زنگنه وزیر نفت، پرداخت هرگونه وجهی به کارکنان در قالب تیم‌های قهرمانی تحت هر عنوانی را ممنوع کرده است. این موضوع می‌تواند باعث افزایش مشکلات این ۳ باشگاه نفتی شود.

اگر هر یک از این سه تیم بخواهند به اردوی برون مرزی اعزام شوند، مجموعه کشوری صنعت نفت هیچ تعهدی مبنی بر پرداخت هزینه‌های این تیم‌ها ندارد. در صورتی که این تیم‌ها سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند باید تمام مخارج را خود به تنهایی برعهده بگیرند که بدون مدیریت اصولی این کار عملا امکان پذیر نخواهد بود.

 

دیگر بند این ابلاغیه که به نظر معقول‌تر از سایر مفاد آن به نظر می‌رسد از این قرار است که ترکیب ورزشکاران تیم‌های قهرمانی زیر پوشش صنعت نفت باید شامل حداقل ۷۰ درصد از کارکنان صنعت نفت (رسمی، پیمانی، قراردادی) و افراد تحت تکفل آن‌ها باشد و ضمن اینکه کارکنان صنعت نفت حق سرپرستی در هیچ تیمی از زیر شاخه‌های نفت کشور را نباید برعهده بگیرند، چرا که باید مدیریت تیم تمام در اختیار ورزشکارانی باشد که سالیان سال برای فوتبال و یا هر رشته ورزشی دیگر زحمت کشیده اند و حالا باید حق خود را در فوتبال بگیرند.

اولتیماتوم وزارت نفت به تیم‌های عنوان شده تا تاریخ ۱/ ۹/ ۱۳۹۸ است تا به طور کلی تکلیف خود را برای تیم‌داری در لیگ برتر مشخص کنند.

مسعود رضائیان معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد استراتژی این باشگاه برای حل این مشکل گفت: تیم ما تا امروز هم با پرداخت هزینه‌ها مشکل داشته و مانند بعضی از تیم‌های لیگ برتری متمول نیست. من در جریان ریز جزییات مالی باشگاه نیستم و باید از مدیرعامل سوال شود، اما می‌دانم هرچه قدر که تا امروز برای پیشبرد امور باشگاه تلاش کردیم از امروز هم همین رویه را در پیش می‌گیریم تا در نهایت مشکلات از بین برود.

به نظر می‌رسد حال ۲ تیم دیگر زیرشاخه وزارت نفت یعنی پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان بهتر از صنعت نفت آبادان نیست و آن‌ها هم در فکر این هستند تا هرچه سریعتر باتوجه به این ابلاغیه چاره اندیشی کنند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: وانا

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرامرز اصلانی در ایران دفن می‌شود؟ وزیر ارشاد توضیح داد (فیلم)

 

منبع:‌ آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر ارشاد: موافق اخذ مالیات از کنسرت‌ ها هستیم (فیلم) تجمع و ازدحام مردم اصفهان به‌دلیل لغو کنسرت علیرضا قربانی (فیلم) تشویق ویژه نوازندگان زن در کنسرت علیرضا قربانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • وقتی دیگر زمین جایی برای زندگی نیست و شهر فضایی می شود! (عکس)
  • پیروزی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران مقابل شاهین بندر عامری
  • تغییرات در کادر فنی نفت آبادان: نفتی‌ها با کادری جدید به دنبال بقا در لیگ برتر
  • فرامرز اصلانی در ایران دفن می‌شود؟ وزیر ارشاد توضیح داد (فیلم)
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • وقتی بازیکنان به حرکات اعجاب‌انگیز و باورنکردنی در زمین فوتبال روی می‌آورند / فیلم
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • آقای قربانی با صدای شما عاشق شدیم...