Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حلوائیان با بیان‌اینکه محوریت مساجد در هر حوزه‌ای به ویژه علم و پژوهش موجب اشاعه فرهنگ دینی در کشور می‌شود، گفت: طرح پیوند مدرسه و مسجد از راهکارهای این مهم است و امیدواریم همه مساجد دارای مدرسه بشوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم آغاز سال تحصیلی 98-99 مدرسه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر ری واقع در میدان معلم، خیابان شهید محبتی امروز (دوشنبه، اول مهر ماه) در شبستان این مسجد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «حسین حلوائیان» در این آئین با بیان اینکه محوریت مساجد در هر حوزه ای به ویژه حوزه علم و پژوهش موجب اشاعه فرهنگ دینی در کشور می شود، گفت: اجرای طرح پیوند «مسجد و مدرسه» که در سال های اخیر با جدیت بیشتری دنبال می شود، توانسته موجب پیوند بیشتر اولیای مدارس و دانش آموزان با معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شود.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه محبت بهترین روش برای جذب کودکان و نوجوانان به معارف دین است، اظهار کرد: یکی از اساتید حوزه علمیه تعریف می کرد زمانی همراه فرزندش به درس آیت الله العظمی جوادی آملی رفت و پس از پایان درس فرزند خود را به این مرجع تقلید معرفی کرد. هفته بعد آیت الله العظمی جوادی آملی از آن استاد حوزه پرسید چرا فرزندت را نزد من نیاوردی تا از او پذیرایی کنم؟ پاسخ داد همین که ما شما را زیارت کردیم، بیشترین فیض را بردیم. این مرجع تقلید با گلایه گفت خیر باید فرزندت را نزد من می آوردی تا شخصا از او پذیرایی می کردم.

 

وی ادامه داد: آن دوست می گفت: دقایقی بعد آیت الله العظمی جوادی آملی پاکتی به من داد و گفت این را به فرزندت تقدیم کن. من آن پاکت را به منزل بردم و به فرزندم گفتم آقای جوادی آملی یادت هست که آن روز را خدمتش رسیدیم، فرزندم گفت خاطرم نیست، کمی که شرح دادم آیت الله العظمی جوادی آملی را به یاد آورد. به فرزندم گفتم حاج آقا این پاکت را برای شما داد، پاکت را که باز کرد بسیار ذوق زده شد. چند روز بعد شبکه چهار یکی از درس های تفسیر قرآن آیت الله العظمی جوادی آملی را نشان می داد و پسرم از سر ذوق فریاد زد که پدر بیا تلویزیون دوستم را نشان می دهد. نکته جالب توجه این است که رفتار آیت الله العظمی جوادی آملی آن قدر دقیق بود که فرزند خردسال من جذب محبت او شد.

 

حجت الاسلام حلوائیان در ادامه با بیان اینکه امیدوارم روزی برسد که همه مساجد دارای مدرسه شوند، ابراز کرد: دانش آموزانی که در چنین مدارسی درس می خوانند به دلیل پیوند بیشتر با روحانیت و انس با مسجد مطمئنا بیش از سایر گروه های تحصیلی از آفات فرهنگی و معضلات اجتماعی جامعه در امان می مانند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از روحانیون و طلاب بابصیرت و باانگیزه سال گذشته (1397) تصمیم گرفتند با هدف تربیت دینی جمعی از نسل جوان مدرسه ابتدایی را در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرری راه اندازی کنند که این اقدام آنان با استقبال خوبی از سوی خانواده ها مواجه شد.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی خطبه نماز جمعه فعالیت های مسجدی روزنامه مدرسه فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسم شصت‌و‌پنجمین سالگرد رحلت مرجع فقید آیت‌الله حسین طباطبایی بروجردی استاد حاج شیخ حسین انصاریان به ایراد سخنرانی پرداخت و سید مهدی میرداماد در مدح منقبت ائمه اطهار (ع) مداحی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با تجلیل از شخصیت آیت الله بروجردی گفت: این مرجع تقلید زمانی که به قم آمد ۷۰۰ نفر در این حوزه مشغول به تحصیل بودند و در زمانی که از دار دنیا رفت بیش از ۷ هزار نفر مشغول به تحصیل بودند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله بروجردی گفت: در طول ۱۶ سالی که آیت الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشت اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشور‌های مختلف انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، تقوای الهی را یکی از ویژگی‌های برجسته آیت الله بروجردی دانست و گفت: به‌واسطه همین تقوا، آیت الله بروجردی به مراتب بزرگی دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید