Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد حسن طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی وصنایع دستی کشور در همایش بین المللی راه ابریشم در همدان افزود: قدمت دیرینه همدان و معرفی آن به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین کمک کرده تا این شهر میزبانی مهم برای میهمانان خارجی هم باشد.

او خواستار بازدید میهمانان از آثار تاریخی و گردشگری و نمایشگاه خوشنویسی همدان شد و ادامه داد: راه ابریشم راهی برای انتقال فرهنگ و تمدن‌ها بوده است و ارتباط کشور‌های این مسیر می‌تواند امروز هم بر توسعه روابط کشور‌ها تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر میراث فرهنگی وصنایع دستی کشور بیان کرد : این راه که از شهر‌های بسیاری از آسیا و اروپا گذر می‌کرد در شاخه‌های جنوبی آسیای صغیر با ادغام شدن در راه‌های شمالی بین‌النهرین و راه‌های غربی ایران از ری به همدان، کرمانشاه و تیسفون (بغداد) کشیده شده بود.

طالبیان ادامه داد: جاده ابریشم از محدوده کهن‌ترین و نامدارترین تمدن‌های جهانی در چین، هند، ایران و بین‌النهرین، آسیای صغیر و فینیقیه، می‌گذشت تا به پهنه غربی دنیای کهن یعنی یونان، رم و دیگر تمدن‌های اروپایی برسد.

این مسئول اظهار داشت: جغرافی دانان، سیاحان، بازرگانان و سفیران سیاسی از اقوام و سرزمین‌های مختلف در این جاده‌ها سفر و سیاحت کردندو سفرنامه‌ها و کتاب‌های تحقیقی فراوانی را تدوین کردند.

او بیان کرد:جاده‌های ابریشم در واقع مسیر تعامل آداب و رسوم چینی، مغولی و ترکی، هندی، ایرانی، عربی، یونانی و اروپایی در یکدیگر بوده و بسیاری از نشانه‌های سور و سوگ در میان اقوام گوناگون از طریق همین جاده‌ها به اقوام دیگر منتقل شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی وصنایع دستی کشور با اشاره به اینکه امروز سازمان یونسکو در همه عرصه‌ها به دنبال اخلاق، علم، رسانه واخلاق در دانش بوده اند اضافه کرد: سرزمین ما سرزمین احترام است چرا که این سرزمین مدینه فاضله‌ای است که دارای حاکمان عادل هستند.

او اظهار داشت: این همایش ظرفیت مناسب علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در فضای اقتصادی موجود کشور امکان تبادل اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های جدید را با سایر کشور‌های این پهنه ایجاد می‌کند.

طالبیان با اشاره به اینکه راه ابریشم، راه عبور فرهنگ‌ها، گویش‌ها و ملیت‌هاست ادامه داد: به لحاظ فرهنگی نیز «جاده ابریشم» مانند زنجیری است که هر حلقه آن را یکی از کشور‌هایی تشکیل داده که این راه از آن عبور می‌کرده است و اگر چه این راه طولانی امروزه از رونق افتاده، اما نگرش دوباره به آن به واقع بازبینی و باززنده‌سازی فرهنگ و تمدن‌های پیشین است.

انتهای پیام/ج

 جاده ابریشم از محدوده کهن‌ترین و نامدارترین تمدن‌های جهانی گذر می کرد 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش راه ابریشم فرهنگ و تمدن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکسورهای ایرانی در جاده ابریشم نقره‌ای شدند 

بوکسورهای تیم ایران در رقابت‌های جاده ابریشم به چند مدال نقره و برنز رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تورنمنت جاده ابریشم از روز یکشنبه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در باکو آغاز شد و روز پنجشنبه با برگزاری مبارزات نهایی اوزان مختلف به پایان رسید.

تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافت که در نهایت به دو مدال نقره و دو برنز رسید.

در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفانی از قزاقستان و روسیه را شکست داده بود، در فینال به مصاف "اصیل‌بیک جلیل‌اوف" ازبکستانی رفت و با قبول شکست مقابل این بوکسور تنها با دو پیروزی مدال نقره گرفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز، مهدی امیری که مشت زنانی از قرقیزستان و جمهوری آذربایجان را از پیش‌رو برداشته بود در مبارزه پایانی مقابل "الکساندر زیریانوف" از روسیه شکست خورد وی نیز با دو پیروزی در این رقابت‌ها به مدال نقره رسید.

پیش از این مصطفی ریگی در وزن ۵۴ کیلوگرم و کسری طهماسبی در وزن ۷۱ کیلوگرم، با تنها یک پیروزی به مدال برنز رسیده بودند.

باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسورهای ایران در تورنمنت جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

منبع: خبرورزشی

کد خبر 740113

دیگر خبرها

  • بوکسورهای ایرانی در جاده ابریشم نقره‌ای شدند 
  • دعوت استاندار همدان برای سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • بازدید ۵۰۰ هزار نفری از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • سفری به اسفندقه به عنوان رنگین کمانی از فرهنگ، تاریخ، تمدن و طبیعت
  • دعوت استاندار همدان از مسافران برای حضور در پایتخت تاریخ و تمدن
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا هستیم
  • سند برش استان خوزستان رونمایی شد
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود