Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@10:29:39 GMT

پرونده بارش‌های استان همدان بسته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۰۱۳

پرونده بارش‌های استان همدان بسته شد

همدان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار کرد: در سال آبی به میزان ۶۰۷ میلیمتر برف و باران در همدان بارید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، منصور ستوده  با اشاره به اینکه بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۹ میلی‌متر و متوسط بلندمدت ۳۴۵ میلی‌متر بوده است افزود: بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۶ درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۷۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ستوده بیان کرد: در محدوده مطالعاتی همدان ـ بهار ایستگاه سد اکباتان ۶۰۱ میلی‌متر بارندگی رخ داده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴ میلی‌متر بوده است که ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 
وی میزان بارندگی در ایستگاه وسج محدوده مطالعاتی نهاوند در سال گذشته را ۴۱۳ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: امسال در این ایستگاه ۷۰۹ میلی‌متر بارندگی گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: بییشترین بارش سال آبی ۹۸-۹۷ مربوط به ایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی نهاوند ۸۸۱ میلی‌متر بوده که نسبت به بارش ۵۴۸  میلی‌متر در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش دارد. 
وی با اشاره به اینکه در ایستگاه آق کهریز همدان-بهار ۴۸۹ میلیمتر بارندگی رخ داده است افزود: میزان بارندگی سال گذشته در این ایستگاه ۳۷۳ میلی‌متر بوده که مقایسه این دو عدد افزایش ۳۱ درصدی بارندگی در این منطقه را نشان می‌دهد. 
ستوده با اعلام اینکه ایستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند ۴۸۷ میلی‌متر بارندگی داشته است گفت: میزان بارندگی ثبت شده در این ایستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۵ میلی‌متر بوده که مقایسه آنها خبر از افزایش ۵۰ درصدی دارد. 
وی با بیان اینکه سال گذشته در ایستگاه خمیگان محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند ۴۶۵ میلی‌متر بارندگی داشتیم تصریح کرد: میزان بارندگی امسال در این ایستگاه برابر ۳۱۳ میلی‌متر بوده که نشاندهنده افزایش ۵۲ درصدی بارندگی منطقه دارد. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش باران همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر وقت دیشب تاکنون ایشتگاه بارندگی دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است.

لطفی افزود: علی آباد زارعین با ۱۵ میلیمتر، خور ۱۴ میلی متر، خوسف ۱۳ میلی متر،,فریز ۱۰ میلی متر، حسین آباد ۹ میلی متر بارش را ثبت کردند.

وی گفت: ایستگاه خوسف در بین مراکز شهرستان‌ها بیشترین بارش رابا حدود ۱۳ میلی متر ثبت کرده است.

کارشناس هواشناسی افزود: همچنین  ایستگاه های بیرجند با ۸ میلی متر، نهبندان  ۵ میلی متر، اسدیه، سرایان، سربیشه و فردوس حدود یک میلی متر و قائنات کمتر از یک میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی افزود: انتظار داریم تا پنج شنبه شب با ادامه فعالیت این توده هوای ناپایدار گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و همچنین در ارتفاعات تشکیل مه را داشته باشیم.


دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • همچنان راه ارتباطی ۲۴ مسیر فرعی جنوب سیستان و بلوچستان بسته است
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت