Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:16:45 GMT

سهم اشتغال زنان شهرستان ۳۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۱۱۴

سهم اشتغال زنان شهرستان ۳۰ درصد است

معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به افراد جویای کار در قالب مشاغل خانگی، حمایتی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مسعود خاندایی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان، اظهار کرد: البته بازخورد این تسهیلات هنوز مشخص نشده، اما شورایی برای رسیدگی و مدیریت پرداخت این تسهیلات در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط امروز جامعه با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه استکبار جهانی بر ضد ملت ایران، شرایط سخت و غیرطبیعی بر اقتصاد کشور حاکم شده که نیازمند حضور همه اقشار جامعه است.

معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری کاشان، تصریح کرد: تحریم‌ها مانند دوره دفاع مقدس به فرصت تبدیل شد و کارگاه‌های تولیدی شرایط مطلوبی پیدا کردند و به سمت توسعه پایدار گام برداشته‌اند.

خاندایی گفت: شهرستان کاشان با وجود سه شهرک صنعتی فعال، چهار ناحیه صنعتی و هشت منطقه صنعتی از نظر مجوزهای صادر شده در حوزه صنعت، رتبه ۲۷ کشوری، در شاخص تعداد شاغلان رتبه ۲۴ کشوری و از نظر میزان سرمایه‌گذاری رتبه ۲۲ کشوری را در اختیار دارد.

وی تأکید کرد: برخی از مشاغل در شهرستان کاشان اشباع شده و مشکلاتی را به وجود آورده است. ضمن اینکه ۳۳ درصد از نیروی کار شهرستان در اختیار کارگران غیربومی و اتباع قرار دارد.

معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری کاشان، افزود: نزدیک به ۱۵ هزار واحد صنفی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کند که نقش مؤثری در رونق اقتصاد خرد و کلان و ایجاد اشتغال در شهرستان دارد. همچنین سهم اشتغال زنان در شهرستان فقط ۳۰ درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كاشان اشتغال زنان تسهیلات بانکی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صنایع دستی متولی خودش را دارد، اما در اشتغال بانوان هم موضوع تعاونی‌ها و مشاغل خانگی را داریم که ما در بخش صنایع دستی از اشتغال زنان در بازارچه‌ها ، تسهیلات و مجوز‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان هم افزود: تا مرحله‌ای این کار را پیش بردیم، اما گفته شد این کارت‌ها منسوخ می‌شود و دیگر نیازی به اسم مادر و پدر نیست و فقط کد ملی جایگزین خواهد شد و موضوعیتی ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • کارخانه فروآلیاژ پارس دامغان افتتاح شد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای