Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید گفت: مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت است که ایران دیدگاه‌های خود را پیرامون صلح در خاورمیانه و ائتلاف کشورها برای برقراری صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که مسیر جریان صدور نفت به جهان است، بیان کند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای روحانی در شرایطی به نیویورک سفر و به طرح دیدگاه‌های ایران اقدام می‌کند که توجه بسیاری از مسئولان جهان به دیدگاه‌ها و مواضع ایران بوده و حجم بسیار بالایی از تبلیغات مخرب علیه ایران در جهان توسط رسانه‌های غربی و آمریکایی‌ها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بهترین فرصت است که ایران در مجمع عمومی دیدگاه‌های خود را پیرامون صلح در خاورمیانه و ائتلاف کشورها برای برقراری صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که مسیر جریان صدور نفت به جهان است، بیان کند، همچنین دلایلی که ایران برای حمایت از نیروهای مقاومت در فلسطین اشغالی، یمن و سایر کشورها دارد را به درستی و منطقی بیان کند تا بخش عمده‌ای از این تبلیغات سوء را رفع کند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای روحانی روی دو نکته بسیار تاکید خواهند کرد، عنوان کرد: یک مورد آمادگی ایران برای تنش‌زدایی در خلیج فارس، بهبود روابط با همسایگان و دوری از جنگ و نکته دوم مساله همگرایی دولت‌ها برای برقراری صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس، تضمین صدور جریان نفت بر پایه همگرایی‌های موجود در منطقه و کمرنگ کردن نقش آمریکا در منطقه است و اینکه نشان دهد کشوری که در خلیج فارس به دنبال تنش، افزایش قیمت نفت و به خطر افتادن صدور آن از خلیج فارس بوده آمریکا است.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: در واقع آمریکایی‌ها به دنبال تنش و جنگ در خاورمیانه هستند تا بتوانند از طریق افزایش در قیمت نفت و تنش در بازار نفت به دو رقیب اصلی خود یعنی چین و هند آسیب وارد و ایران را تحت تاثیر فشارهای دشمنان ما در منطقه و به ویژه اسرائیل بدنام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در واقع آمریکایی‌ها هستند که به این تنش‌ها دامن می‌زنند و به دنبال جنگ و ناآرامی در منطقه هستند تا بتوانند به کشورها سلاح بفروشند، زیرساخت‌های خود را از طریق چالش نظامی با یکدیگر نابود کنند و با افزایش قیمت نفت فشار فوق العاده بالایی به چین و هند که رقبای اقتصادی آینده آمریکا در منطقه هستند، وارد نمایند. آقای روحانی باید این موارد را به خوبی تشریح کنند که حتما نیز این کار را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی می‌تواند دلایل و اهداف خروج آمریکا از برجام، آسیبی که به مردم و امنیت منطقه زده و اهمیتی که برجام برای صلح منطقه داشته را به خوبی تشریح کند، اما در کل باید با پیام صلح، با منطق دوستی و با تلاش برای نشان دادن ماهیت جنگ‌طلبانه آمریکا به سازمان ملل برود.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در خصوص توئیت آشنا و درخواست وی برای طرح سه جمله پیشنهادی برای سخنرانی رئیس‌جمهور، تصریح کرد: آقای روحانی جدای از رئیس‌جمهور بودن یکی از قوی‌ترین و شایسته‌ترین دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران است و در کنار آقای روحانی، دکتر ظریف نیز دیپلمات باتجربه، بی‌نظیر و توانمندی بوده که اشراف کامل بر مسائل منطقه دارد و نیازی نیست من توصیه‌ای انجام دهم.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: من تصور می‌کنم اگر قرار باشد آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل بر محورهای مهمی تاکید کند، بهتر است مساله صلح و همگرایی در خاورمیانه، تنش‌زدایی با همسایگان و افشای ماهیت جنگ‌طلبانه، ضد بشری و ضد امنیت آمریکا برای منطقه و جهان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان تصریح کرد برگزاری نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان باید در هماهنگی با طالبان باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان تصریح کرد هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود باید با هماهنگی و توافق کابل باشد.

کابلوف با اظهار اینکه سازمان ملل برای برگزاری دور سوم نشست دوحه باید موافقت کابل را داشته باشد، تأکید کرد درغیراین‌صورت این نشست‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد دولت‌‎های جهان باید به جای استفاده از سازوکارهای تماس چندجانبه، روابط خود را با افغانستان از طریق سازوکارهای دوجانبه حفظ کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، کابلوف تأکید کرد آمریکا باید دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند، به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی نظام بانکی این کشور پایان دهد و به مسئولیت‌های خود را در رابطه به بازسازی افغانستان عمل کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد متقی در سال جاری میلادی به مسکو سفر کند.

متقی نیز در این دیدار از موضع حمایتی روسیه در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد و بر تقویت بیشتر روابط سیاسی و تجاری دو کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه طالبان گفت: روابط افغانستان با کشورهای منطقه رو به رشد است و در حال حاضر افغانستان با تمام کشورهای همسایه منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمروسیه: مشکلات افغانستان باید با همکاری کشورهای منطقه حل شود

وی همچنین تأکید کرد واقعیت‌های زمینی کنونی افغانستان باید درک شود و شرایطی در افغانستان وجود ندارد که نیاز به تعیین نماینده ویژه توسط سازمان ملل داشته باشد.

متقی تصریح کرد افغانستان مشغول گفتگو با سازمان ملل است و پس از شفاف‌سازی کافی در مورد دستورکار و ترکیب نشست آینده دوحه موضع خود را برای حضور در آن نشست اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق