Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو گفت:زنده کردن راه ابریشم زیارت اهل قبور نیست بلکه یک راه حل است برای جهان امروز، جهانی که به آموزه‌ها، ادب، اخلاق و شعر ما نیاز مند است. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت الله ایوبی صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی کشورهای عضو جاده ابریشم  اظهار داشت: همدان با تاریخ و فرهنگی که دارد شناسنامه ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما تنها انجمنی هستیم که تنها با نام یک راه دور هم جمع شده‌ایم، راهی که برای ما به معنی امید، رسدین به هدف، تحریک، پویایی، دور را دیدن، مراقبت و از راه و مسیر منحرف نشدن، است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ستارگان علم، فرهنگ و ادب سرزمین‌های عضور جاده ابریشم نانند شمس تبریزی، بیان کرد: ما در راه ابریشم هستیم، راهی که با رفتن درست می‌شود، راهی که ملت‌های ساکن در مسیر آن دارای تاریخ، نگاه ویژه و با عظمت هستند.

همایش جاده ابریشم فرصتی برای ثبت جهانی آثار باستانی همدان استهمدان| همایش جاده ابریشم؛ اجلاسی جهانی با اطلاع‌رسانی محلیهمایش بین المللی جاده ابریشم زمینه‌ساز توسعه گردشگری و اقتصادی همدان

 

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ ملت‌های ساکن در راه ابریشم نسان می‌دهد دورنشان پر از سرور و شادی است، ابراز کرد: تولیدات مردم این منطقه نمی‌توانند بدون  نور و رنگ باشد چرا که زندگیشان پر از بوستان و گلستان است، موضوعی که ریشه در درون آنها دارد.

 ایوبی تصریح کرد: مردمان این سرزمین مردم دانایی، علم و فرزانگانی هستند،سخن در میان آنها بسیار ارزشمند است و تالیف کتاب‌های هنری مانند مثنوی و شاهنامه و فرهنگ در میان آنها سابقه‌ای دیرینه دارند.

وی با اشاره به اینکه جاده ابریشم تنها منطقه ای در جهان است که هنری به نام خوشنویسی دارد، بیان کرد: هزار سال پیش در شهر طوس، فردوسی بزرگ بربام جهان ایستاد و گفت" توانا بود هر دانا بود* ز دانش دل پیر برنا بود"  و نشان داد قدرت و دانایی دو روی یک سکه هستند.

 دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو  گفت: در این سرزمین مردمان با واژه اخلاق، احترام و ادب آشنا هستند موضوعی که امروز سازمان جهانی یونسکو در همه عرصه‌ مانند اخلاق، علم، دانش، دانایی و رسانه  پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه  سرزمین مردمان راه ابریشم، سرزمین احترام به بزرگترها است، عنوان کرد: اخلاق ادب و احترام از ویژگی‌های مردمان این سرزمین است  مردمانی که مدینه فاضله برایشان داشتن حاکمانی است که عدالت گستر باشند و با اخلاق.

ایوبی مطرح کرد:  بسیاری از هنرهای امروز جهان ریشه در هنر مردمان سرزمین راه ابریشم دارد چرا که موسیقی بیش از 4 هزار سال در این سرزمین‌ها نواخته می‌شده است به همین دلیل مبدا بسیاری از سازها مانند ویالون، فلوت و غیره این سرزمین‌ها هستند.

وی با تاکید براینکه هنر، کتاب شعر و ادبیات از دیگر میراث های ماندگار مردمان ساکن در راه ابریشم است، گفت:  ما جژ نوادر ملت‌هایی هستیم که شعر و ادب بر زبان ما جاری است به همین دلیل در هیچ تمدنی مانند تمدن ملت‌های این جاده، اینگونه عاشق شعر و ادب نسیتند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: زنده کردن راه ابریشم زیارت اهل قبور نیست بلکه یک راه حل است برای جهان امروز، جهانی که به آموزه‌ها، ادب، اخلاق و شعر ما نیاز مند است.

وی تصریح کرد: امروز راه ابریشم راه حلی برای جهان است چرا که محل تبادل فکر و اندیشه، ادب و هنر وبعد هم تجارت بوده است پس ما باید امروز  به نام راه ابریشم، برنامه‌های بزرگ فرهنگی را برای شناساندن این راه در جهان برگزار کنیم.

 انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین

پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد

لیگ برتر انگلیس (منچستر یونایتد - شفیلد یونایتد) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 747603

دیگر خبرها

  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و اورتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اعزام ۸۵ نفر از استان همدان به سرزمین وحی
  • اعزام کاروان ۸۵ نفره از استان همدان به سرزمین وحی
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان