Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:23:24 GMT

شب «محمدعلی اسلامی ندوشن» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۳۱۴

شب «محمدعلی اسلامی ندوشن» برگزار می‌شود

شب «محمدعلی اسلامی ندوشن» در کانون زبان پارسی واقع در بنیاد موقوفات محمود افشار یزدی برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: شب «محمدعلی اسلامی ندوشن»، چهارشنبه سوم مهرماه در کانون زبان پارسی واقع در بنیاد موقوفات محمود افشار یزدی برگزار می‌شود.

 

در این مراسم «مهدی محقق»، «اصغر دادبه»، «ابوالفضل خطیبی»، «فریدون مجلسی»، «امیرحسین جلالی» سخنرانی خواهند کرد و فیلم مستند «روزها» به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدعلی اسلامی ندوشن متولد ۱۳۰۴ در ندوشن یزد است. او دانش آموخته حقوق بین الملل از فرانسه است و استاد پیشین دانشگاه تهران که علاوه بر دروس حقوقی در حوزه ادبیات تطبیقی که واجد آثار ارزشمندی بود و به تدریس نقد ادبی و سخن سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می پرداخت. 

 

اسلامی در دهه های اخیر بیشتر اوقات خود را صرف تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده و آثارش به صورت کتاب در بیش از ۵۰ جلد در زمینه های گوناگون اعم ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

 

برخی از کتاب‌های دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن عبارتند از: ماجرای‌ پایان‌ناپذیر حافظ، چهار سخنگوی‌ وجدان‌ ایران، تأمّل‌ در حافظ، زندگی‌ و مرگ‌ پهلوانان‌ در شاهنامه، داستان‌ داستان‌ها، سرو سایه‌ فکن، ایران‌ و جهان‌ از نگاه‌ شاهنامه نامه‌ نامور، ایران را از یاد نبریم، به‌ دنبال‌سایه ‌همای، ذکر مناقب‌ حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم، سخن‌ها را بشنویم، ایران‌ و تنهائیش، ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد؟ مرزهای‌ ناپیدا، شور زندگی‌ (وان گوگ)، روزها (سرگذشت – در چهار جلد)، باغ سبز عشق، ابر زمانه‌ و ابر زلف، افسانه افسون، دیدن‌ دگرآموز، شنیدن‌ دگرآموز، جام‌ جهان‌ بین، آواها و ایماها.

 

بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار در خیابان ولی عصر(عج)، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک ۱۲ واقع است و این مراسم در کانون زبان پارسی برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه «ماه دوم» در نگارخانه لاله برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پس از برگزاری موفق دومین نمایشگاه «ماه دوم» که در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ با استقبال خوب هنرمندان شاخص و شهروندان، روبرو شده بود، سومین نمایشگاه «ماه دوم» با کیوریتوری محمدعلی سعیدی زیر نظر مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

سومین نمایشگاه «ماه دوم» در اردیبهشت ۱۴۰۳ با مشارکت هنرمندان مطرح و نمایش منتخبی از آثار ۳۰ هنرمند معاصر شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از : ناصر اویسی/ رضا بانگیز/ اردشیر بروجنی/ بهمن بروجنی/صادق بریرانی/ طاها بهبهانی/صادق تبریزی/ بهنام جلالی جعفری/ هادی جمالی/مهدی حسینی/ ابراهیم حقیقی/ مصطفی خزایی/کامبیز درمبخش/محمدعلی سعیدی/ هوشنگ سیحون/ پرویز شاپور/ منیژه صحی/ امیر شاهرخ فر یوسفی/ منصور قندریز/ عباس کیارستمی/ مارکو گریگوریان/ مرتضی گودرزی دیباج / حسین محجوبی / اردشیر محصص/ ایراندخت محصص/ بهمن محصص/ مرتضی ممیز/ بهداد نجفی اسدالهی/ احمد نصرالهی/ رضا هدایت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • سومین نمایشگاه «ماه دوم» در نگارخانه لاله برگزار می شود
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟