Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: طی پنج ماه نخست امسال بیش از ۵۷ میلیون دلار انواع کالاهای غیر نفتی از قم به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمود سیجانی با اشاره به رفع موانع تولید و تسهیل در رونق واحدهای تولیدی می‌گوید: در گام نخست ۲۵۰ واحد صنعتی راکد دارای ماشین آلات در این استان شناسایی شده که در گام اول ۱۵۰ واحد عارضه‌یابی و برای احیای ۳۰ واحد از آن‌ها به چرخه تولید تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌افزاید: طی پنج ماه گذشته تعداد یازده واحد صنعتی راکد و غیر فعال با اشتغال ۱۱۰ نفر در زمینه تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی و صنایع معدنی و شیمیایی فعال و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

طی پنج ماه گذشته یازده واحد صنعتی راکد و غیر فعال با اشتغال ۱۱۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند

وی افزود: در این مدت هم‌چنین تعداد ۱۲۴ طرح و واحد صنعتی به میزان سه هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که علاوه بر آن با پرداخت تسهیلات مستقیم ثبت شده تاکنون ۹ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن و در مجموع در سه بخش صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و گردشگری تاکنون ۱۲ هزار و ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات در سامانه ثبت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار می‌کند: کمیته نظارت بر هزینه کرد تسهیلات رونق تولید طی بازدید از ۶۴ واحد تولیدی در سال گذشته دو هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که باعث شده برای سه هزار و ۳۶۵ نفر تثبیت اشتغال و ۳۵۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

وی ضمن ارائه گزارشی درباره مصوبات «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان» بیان می‌کند: در ۵ ماهه ابتدای امسال تعداد ۱۸ جلسه اصلی کارگروه و ۳۴ جلسه فرعی به همراه ۲۹۵ مصوبه برای ۷۷ واحد صنعتی، کشاورزی و یازده واحد گردشگری تصویب شده که ۶۰۴ مصوبه این کارگروه اجرایی شده است.

رشد صادرات دومین شهر مذهبی کشور در بدترین فشار و تحریم

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد میزان صادرات در ۵ ماهه ابتدای امسال می‌گوید: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک این استان ۵۸ هزار تن بوده که بیش از ۵۷ میلیون دلار ارزش داشته است و عمده کالاهای صادراتی استان قم مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، صنایع شیمیایی و فرآورده‌های غلات از قبیل، اسنک، کیک و بیسکویت و ویفر هم‌چنین سوخت‌ها و روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر و وسایل مکانیکی، شیرآلات بهداشتی و ماشین لباسشویی بوده است.

وی به بازارهای هدف در زمینه صادرات استان قم اشاره کرد و گفت: عمده کشورهای صادراتی و بازارهای هدف استان قم را کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه، امارات، ارمنستان و آذربایجان، ازبکستان و کشور چین هستند در ضمن صادرات استان بر اساس میزان مبدأ تولید ۹۸ هزار تن و به ارزش ۹۶ میلیون دلار است، واردات استان قم هم در این مدت به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار با وزن ۳۰ هزار تن بوده است.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت قم افزود: استان قم اضافه بر این که در زمینه تولید حرفی برای گفتن دارد دارای دو پهنه اکتشافی مصوب است که در اختیار سازمان زمین شناسی قرار گرفته تا در زمینه اکتشافات اقدام شود؛ همچنین منطقه حوض سلطان در اختیار شرکت ملی مس ایران قرار گرفته تا برای اکتشاف مس قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ به طور کلی ۱۷۹ پروانه بهره‌برداری معدن در قم صادر شده که دارای بهره‌بردار بوده و ۲۴ فقره در لیست مزایده قرار دارد از این میزان حقوق دولتی وصول شده طی پنج ماه در سال ۹۸ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال است.

حرکت به سمت سرمایه‌گذاری‌های جدید

سیجانی می‌گوید: طی پنج ماه گذشته در سال ۹۸ تعداد ۳۴۱ فقره جواز تأسیس ایجادی بدون برند با ۱۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشغال زایی برای پنج هزار و ۷۶۰ نفر و هم‌چنین ۲۶ فقره جواز تأسیس توسعه واحدهای موجود با ۱۷۵۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۱۰۰۷ نفر صادر شده است.

۱۷۹ پروانه بهره‌برداری معدن در قم صادر شده  و ۲۴ فقره در لیست مزایده قرار دارد

به گفته وی، در مجموع کل جواز تأسیس موجود استان دو هزار و ۳۸۲ مجوز برای اشتغال‌زایی ۴۲ هزار و ۶۳۵ نفر و با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳ میلیارد ریال است که این شاخص بیانگر میل و انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان است.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار می‌کند: در این پنج ماهه ۸۴ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۵۷ کارت بازرگانی در بخش تجارت صادر و تمدید شده است که در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی ۶۷۸ فقره است و در این مدت پنج کارت هم ابطال شده است.

در سند اشتغال استان ۴۲ درصد اشتغال و ۵۱ درصد سرمایه‌گذاری به این بخش اختصاص دارد و متوسط سرمایه‌گذاری هر واحد صنعتی در استان ۲۵ میلیارد ریال و متوسط اشتغال در هر واحد صنعتی در قم ۱۷ نفر است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کالای غیرنفتی رونق تولید جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی لرستان در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای تدابیر و رهنمود‌های سردار فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، با حضور عوامل انتظامی استان، چندین مرحله عملیات ضربتی جداگانه در سطح حوزه استحفاظی استان اجرا شد.

سردار یحیی الهی در اجرای این طرح از دستگیری ۴۷ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۲۳۵ کیلو ۱۱۸ گرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۳۳ سارق و ۴ مالخر خبر داد.

سردار الهی کشف ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و توقیف ۴ دستگاه خودرو سبک قاچاق بر (شوتی) و ۴ دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه را از دیگر نتایج این دانست و گفت: در این طرح ۴ ارازل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتادین متجاهر جمع آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تقیب مراجع قضایی و انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان لرستان در پایان گفت: در این طرح ۱۵۸ دستگاه خودرو و تعداد ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان