Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@09:48:53 GMT

صبحانه های مفید برای کودکان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۴۳۶

لادن گیاهی متخصص تغذیه درباره تغذیه مناسب کودکان دبستانی توضیح داد: باید توجه کنیم که کودکان در سن دبستان رشد قابل توجهی دارند و تغذیه آنها در این سن از این جهت اهمیت دارد که مصرف مواد غذایی نامناسب می‌تواند بر روی خُلق و خوی، عملکرد مغز و سیستم بدن آنها تأثیراتی داشته باشد.

اخبار اجتماعی-وی افزود: برای اینکه کودک از یک تغذیه مناسب برخوردار باشد لازم است تعادل مواد غذایی با توجه به ذائقه کودک و وضعیت اقتصادی خانواده فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیاهی تصریح کرد: معمولاً مغز کودکانی که صبح زود راهی مدرسه می‌شوند به گلوکز نیاز دارد لذا ما توصیه می‌کنیم در وعده صبحانه از میوه‌های شیرین مانند انگور استفاده شود.

متخصص تغذیه با بیان اینکه برخی از کودکان دبستانی تمایلی برای خوردن صبحانه از خود نشان نمی‌دهند، گفت: توصیه می‌شود معلمان دبستانی در کنار کودکان صبحانه مختصری را میل کنند تا انگیزه صبحانه خوردن در کودک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی سبز و قرمز مانند خیار، هویج، انگور و گوجه‌فرنگی می‌تواند باعث شادابی و نشاط کودکان شود، گفت: به والدین توصیه می‌کنیم مصرف این گونه مواد غذایی را در سبد غذایی کودک قرار دهند و تا حد امکان کودک از مصرف ساندویچ و سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا غذاهایی که هضم آنها برای وعده صبحانه سخت است پرهیز کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تغذیه مواد غذایی تغذیه صبحانه کودکان مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم