Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:23:32 GMT

قیمت دفاتر مشق با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ ریال اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۵۰۶

قیمت دفاتر مشق با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ ریال اعلام شد

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سقف قیمت مدیریتی انواع دفترچه دانش آموزی با ارز ترجیحی ۴۲۰۰۰ریال را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سقف قیمت مدیریتی انواع دفترچه دانش آموزی با ارز ترجیحی 42000ریال را اعلام کرد و گفت: به منظور اجرای مصوبه پنجاهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت دفترچه 40 برگ، 60 برگ، 80 برگ و 100 برگ دانش آموزی با ابعاد 24.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 در 17 جلد و مشخصات گلاسه منگنه ای و خطوط یک و دورنگ باچاپ و کاغذ تحریر گراماژ 55 و 60 گرمی برای مصرف کنندگان به ترتیب 1700 ، 2500 ، 3400 و 4200 تومان تعیین شد.
 

«وحید منایی» ادامه داد: قیمت عمده فروشی دفترچه دانش آموزی با مشخصات ذکر شده در 40 برگ 1493 تومان، 60 برگ 2240 تومان، 80 برگ 2987 تومان و دفترچه صد برگ 3733 تومان تعیین شده است. براساس برنامه ریزی بعمل آمده توسط معاونت بازرگانی داخلی ونیز اعلام آمادگی شرکتهای تولیدی دریافت کننده ارز رسمی، تولید و توزیع حدود 15 میلیون جلد دردست اقدام و به منظور تدوین ضوابط اجرایی و سهمیه بندی در استانها در حال انجام است. همچنین قیمت دفاتر دانش آموزی با کاغذهای وارداتی ارز نیمایی راسا"توسط شرکتهای تولیدی با رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل و سود مجاز تعیین می گردد.



معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت ادامه داد: براین اساس طبق اعلام انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان کاغذهای سایز شده ایران برخی از شرکتهای تولیدی به صورت خود اظهاری نرخ دفاتر دانش آموزی با مشخصات مذکور که کاغذ مصرفی آنها منشاء غیر از ارز رسمی داشته را به وزارت متبوع اعلام و مکلف به درج در سامانه 124 هستند.



منایی متذکر شد: با توجه به تنوع و تعدد محصولات ملاک بازرسان برای کنترل قیمت های نوشت افزار فاکتورهای معتبر خرید بوده که واحدهای توزیعی باید به آن ضرایب سود مجاز عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت را اعمال و به مصرف کننده عرضه نمایند. بر این اساس حداکثر سود مجاز عمده و خرده فروشی مجاز برای خودکار و مداد، 5 و 15درصد، برای نوشت افزار و لوازم التحریر و دفتر 3 و 15درصد و برای کاغذ فتوکپی 3 و 10 درصد تعیین شده است.



وی تصریح کرد: طرح نظارتی لوازم التحریر ویژه بازگشایی مراکز آموزشی در سال تحصیلی 98-99 از تاریخ دهم شهریورماه لغایت 10مهرماه سال جاری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استانهای کشور با همکاری اصناف، تعزیرات حکومتی و سایر مراجع مربوطه در حال اجرا بوده که علاوه بر رصد و پایش بازار، شکایات و گزارشات مردمی دریافتی از طریق ستادهای خبری و سامانه تلفنی 124 پیگیری و اقدامات قانونی لازم اعمال می شود./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس اردبیل اربعین حسینی کانون های مساجد گراميداشت هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دفتر قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • پیروزی تیم‌ ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان
  • تیم‌ ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان پیروز شد
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه