Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:54:16 GMT

درآمد میلیاردی پنبه کاران خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۵۵۳

درآمد میلیاردی پنبه کاران خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸۱ میلیارد تومان از فروش پنبه عاید کشاورزان شود.

به گزارش ایسنا، مهدی عصمتی پور با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ هزار تن پنبه از سطح  ۷ هزار هکتاری مزارع استان برداشت می‌شود، گفت: 7100 هکتار از مزارع استان زیر کشت پنبه  است که بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان بشرویه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال  ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن در استان برداشت شود، افزود: در این بخش برای بیش از 2350 نفر اشتغال ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص پنبه کارهای بسیار خوبی در استان اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد: کشت نشایی پنبه را در پوشش‌های گندم و جو بعد از برداشت گندم و جو انجام می‌دهیم که باعث کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مصرف آب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پنبه جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

طالبی معاون استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: همچنین در راستای اجرای ماده پنج قانون جوانی جمعیت دستگاه‌های خدمات رسان تخفیفاتی لحاظ می‌کنند که در استان هم اجرایی شده است.

وی افزود: این تخفیفات در مورد اشتراک آب و برق برای افرادی که سه فرزند زیر ۲۰ سال دارند ۵۰ درصد و افراد دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، ۷۰ درصد است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان تاکنون ۵۷۵ مورد تخفیف و کنتور رایگان به این خانواده‌ها ارایه کرده و بیش از ۹۰ انشعاب هم در حوزه آب واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سالمندی جمعیت عوارض، عواقب و تهدیداتی در سطح ملی دارد عنوان کرد: جوانی جمعیت فواید بسیار زیادی در بر دارد از همین رو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی مصوب و ابلاغ شد.

طالبی تصریح کرد: لازم است قانون در جای خود اعمال شود و اگر آیین نامه یا ابلاغی ذیل قوانین از سوی وزارتخانه واصل نشده، انتظار می‌رود مدیران پیگیری‌های لازم را انجام دهند جرا که وقتی قانون ابلاغ شود لازم الاجرا است.

وی گفت: تبلیغات محیطی در زمینه جوانی جمعیت اثرگذار بوده و دستگاه‌های فرهنگی باید به این موضوع توجه کنند.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های لازم در این زمینه، ضروری است و متولیان امر باید اطلاع رسانی کافی به جامعه هدف را داشته باشند، چون مردم هنوز به خوبی از قانون جوانی جمعیت مطلع نبوده لذا به دنبال حق و حقوق خود نیستند.

وی بیان کرد: در حوزه واگذاری زمین اقدامات خوب و ارزشمند انجام شده و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو است.

طالبی افزود: درخصوص وام‌ها امسال منابع بهتری جذب شده و امید است صف تشکیل شده برای تسهیلات فرزندآوری کاهش یابد همچنین ظرفیت خیران برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت گفت: این اقدامات باید به شکل درست اطلاع رسانی شود، زیرا می‌تواند به عنوان تشویق مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرداری‌ها در قانون جدید تخفیفات عوارض و پروانه ساختمانی برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال را قائل می‌شوند که نیاز است اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

وی افزود: قانون مشوق‌های خوبی برای فرزندآوری وضع کرده که باید دستگاه‌های اجرایی در راستای شفاف سازی قانون و تببین ابعاد مختلف آن تلاش کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی