Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@00:52:07 GMT

از قطار‌های رجا چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۷۱۷

از قطار‌های رجا چه می‌دانید؟

خطوط ریلی برای اولین بار در ایران توسط یک شرکت بلژیکی در سال ۱۲۶۱ شمسی به دستور ناصرالدین شاه قاجار راه اندازی گردید. شاید اولین خط ریلی بسیار کوتاه بود و فقط قصد داشت تا زائران را به حرم عبدالعظیم حسنی برساند، اما با گذشت سال‌ها راه آهن ایران به حدی پیش رفت که در حال حاضر ۱۳۰۰۰ کیلومتر طول دارد. شرکت رجا از اولین و قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران بود که وظیفه جابجایی مسافران را بر روی ریل‌ها بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه شرکت قطار‌های رجا دارای انواع قطار‌ها می‌باشد که برای آشنایی بیشتر شما در جهت رزرو بلیط قطار آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع قطار‌های رجا کدامند؟

قطار‌های ۴ تخته رجا
این قطار‌ها شامل سیمرغ، زندگی، غزال، سریر، سپهر، سبز، البرز، توس، پلور سبز، لوکس ۴ تخته، پارسی و خلیج فارس است که ۳ ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره می‌باشند.
درون کوپه‌ها ۴ تخت وجود دارد که روبروی یکدیگر تعبیه شده اند. سیستم صوتی و تصویری، تهویه مطبوع و پریز برق و پذیرایی از امکانات این قطار‌ها می‌باشد.

قطار‌های ۶ تخته رجا
قطار‌های ۶ تخته در انواع ۲ و ۳ ستاره دسته بندی می‌شود. کوپه‌ها شش تخته می‌باشند و به صورت دو ردیف سه نفره در هنگام نشستن طراحی شده اند. کوپه مخصوص مهماندار، دو سرویس بهداشتی در هر واگن و سیستم تهویه مناسب از امکانات این نوع از قطار‌های رجا می‌باشد.

قطار‌های سالنی
قطار‌های سالنی در گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ ستاره ارائه می‌شود. قطار‌های سالنی ۴ ستاره شامل قطار پردیس و صبا می‌باشد. صندلی‌های قطار پردیس شبیه صندلی‌های هواپیما طراحی شده است. سیستم صوتی تصویری مناسب در هر واگن، سیستم گرمایشی و سرمایشی از امکانات این قطار‌ها می‌باشد.

قطار‌های گردشگری شمال
این قطار‌های رجا از ایستگاه راه آهن تهران شروع شده و بعد از عبور از گرمسار بعد از کمی توقف حرکت کرده و از زرین دشت و سیمین دشت عبور می‌کنند. سپس با گذشتن از مسیر‌های مختلف، عبور از پل زیبای ورسک را تجربه خواهید کرد.

قطار‌های ۵ ستاره زندگی
قطار‌های زندگی ۵ ستاره در سال ۱۳۹۴ به ناوگان ریلی کشور اضافه شد. دارای رستوران دو طبقه، مهمانداران حرفه ای، سیستم تصویری پیشرفته و امکانات رفاهی مناسب می‌باشد.

قطار‌های بین المللی
رجا به منظور آسایش بیشتر مسافران مسیر‌های خارج از کشور را نیز پوشش می‌دهد. با خرید بلیط قطار رجا می‌توانید به مقصد کشور ترکیه بلیط قطار رزرو کرده و به سفری پر از تجربیات شیرین بروید. در حال حاضر شرکت رجا در مسیر تهران-وان و تهران – آنکارا بلیط اینترنتی قطار ارائه می‌کند. با مراجعه به وب سایت‌های معتبر گردشگری و مراکز فروش بلیط قطار رجا اقدام به خرید بلیط قطار رجا به تمامی مقاصد تحت پوشش نمایید.
با مراجعه به سایت تیک بان یکی از معتبرترین و کاملترین وب سایت‌های گردشگری می‌توانید به راحتی انواع بلیط قطار‌های رجا را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. با خرید بلیط قطار تیک بان از سفری دلنشین و آرام لذت ببرید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قطار مسافربری رجا راه آهن بلیط قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور

به گزارش «تابناک»، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور گفت: در پی اعلام قرمز هشدار سازمان هواشناسی کشور، هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند و تا صبح امروز ۲۹ فروردین ماه، در ۴۷ منطقه عملیاتی، هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک عملیات مهم افزود:در ساعت ۳:۳۰ دقیقه امروز، در مسیر کنارک به نیک شهر، دو دستگاه اتوبوس گرفتار سیل شده بودند که ۴۳ نفر توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این سازمان با به کارگیری شش هزار نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۲۰۰ تیم در پنج استان سیل زده مشغول به امدادرسانی و کمک رسانی هستند. در حال حاضر  ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی نیز در استان های سیل زده برای ارائه خدمت، به کار گرفته شده‌اند و آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۱۰۵، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی در بین متأثرین توزیع شد. ۴۶تیم عملیاتی متشکل ۲۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان عزیز خواست از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند. و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان
  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟
  • راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور
  • آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )