Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم حسینی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آموزش های همگانی برای کاهش آثار حوادث بیان کرد: در حال حاضر آموزش های عمومی و همگانی به صورت کمک های اولیه ۲۲ ساعته حضوری و برای افراد بالای ۱۵ سال در تمامی شعب هلال احمر استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶۹ دوره آموزشی کمک های اولیه برای شش هزار و ۱۰۰ نفر برگزار شده است، افزود: در شش ماهه امسال هم  ۱۵۵ دوره دوره آموزش برای سه هزار و ۴۵۶ شرکت کننده برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به دوره مهارت های داوطلبی بیان کرد: این دوره ۴۰ ساعته و نیمه حضوری بوده که در بین  اعضای جوانان و داوطلبان برگزار می شود.

وی بیان کرد: با توجه به نیازسنجی ها و  آگاهی ضعیف شهروندان در برخورد با حوادثی مانند سیل و زلزله، دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات تعریف شده است.

حسینی با بیان اینکه در دوره اول این ‌آموزش ها، مربیان با مراجعه به درب منازل موارد لازم را ارائه می کردند، اظهار کرد: در دوره دوم هم این آموزش ها به گروه های خاص معطوف و به صورت حضوری و ۸ ساعته ارائه شد.

ارائه آموزش های مبتنی بر نیاز برای ۱۰ هزار علاقمند

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته ۷۵ دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات برای هزار و ۷۳۱ شرکت کننده برگزار شده است.

وی با بیان اینکه همچنین این آموزش ها در شش ماهه نخست سال جاری برای ۴۴۹ نفر در قالب ۱۹ دوره برگزار شده است، افزود: نحوه پناه گیری در حوادثی مانند سیل و زلزله، نقاط امن منزل، خروج اضطراری ایمن، کاهش خطرات سازه ای و غیر سازه ای در زلزله از جمله محورهای این آموزش ها بوده است.

حسینی با اشاره به دوره های مبتنی بر نیاز محلی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۰۳ دوره برای ۱۰ هزار علاقه مند و در سال جاری برای چهار هزار و ۷۱۳ نفر برگزار شده است.

وی بیان کرد: آموزش های همگانی هلال احمر در قالب هایی مانند انتشار بروشور های آموزشی، ارسال پیامک، طرح جمعه ایمان ایمنی در حاشیه نماز جمعه ها و برگزاری مسابقات آموزشی در بستر فضای مجازی ارائه می شود.

ارائه آموزش های هلال احمر به ۲۸۰۰ سرباز

حسینی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۱۹۲ هزار و ۸۹۴ نفر - مورد آموزش همگانی در قالب های مختلف ارائه شده است.

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۱۷ برنامه با ۲۸۰ دقیقه و در شش ماهه سال جاری ۱۳ برنامه آموزشی  به تعداد ۲۸۴ دقیقه از صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش شده است.

حسینی با بیان اینکه تا پایان سال جاری دو هزار و ۸۰۰ سرباز از پادگان محمد رسول الله (ص) و پادگان ۰۴ دوره های امداد و نجات هلال احمر را بگذرانند، افزود: تاکنون این آموزش ها برای ۶۳۰ نفر ارائه شده است.

کد خبر 4726301

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی برگزاری دوره آموزشی بیرجند هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف بیرجند ایلام استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران

ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز هنر معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت کاربردی برای گروه‌های مختلف هنری را به‌صورت عملی و کارگاهی در ترم تابستان ۱۴۰۳ برای هنرجویان علاقه‌مند برگزار می‌کند.

اساتید مجرب و شاغل در این حوزه، این دوره‌های آموزشی را تدریس و هنرجویان را برای ورود به بازر کار آماده می‌کنند.

طراحی لباس، طراحی و نقاشی، عکاسی، دکوراسیون داخلی، گرافیک و خیاطی از دوره‌های ترمیک این دوره‌های آموزشی مرکز هنر سازمان جهاد دانشگاهی تهران است.

تربیت مربی هنر کودک، ساخت جواهر مقدماتی، طراحی جواهر، کار باچرخ مقدماتی، فرم‌دهی با دست مقدماتی و مجسمه‌سازی مقدماتی از این دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت است.

ثبت‌نام از طریق سایت تخصصی مرکز آموزش به نشانی www. jtac. ir امکان پذیر است.

علاقه‌مندان آموزش مهارت‌های کاربردی ترمیک و کوتاه‌مدت هنری می‌توانند برای ثبت‌نام، دریافت مشاوره‌های تخصصی و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت تخصصی آموزش مراجعه یا همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ با شماره‌های ۶۶۹۶۴۶۱۳-۰۲۱ تماس بگیرند.

هم‌چنین هنرجویان می‌توانند برای مشاوره و ثبت‌نام حضوری به نشانی خیابان انقلاب خیابان وصال شیرازی کوچه شفیعی پلاک۴ مرکز هنر جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران مراجعه حضوری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • بیش از ۲۵ هزار البرزی آموزش‌های امدادی را فراگرفتند
  • اردوی هلال احمر کشور در زنجان آغاز شد
  • ارائه آموزش‌های امداد و نجات همگانی به بیش از ۳۱ هزار نفرتوسط مربیان داوطلب هلال احمر آذربایجان غربی