Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:03:16 GMT

سیل، نیمی از محصول خرمای شادگان را با خود برد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۷۸۹

سیل، نیمی از محصول خرمای شادگان را با خود برد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان از آغاز عملیات برداشت خرما در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال 50 هزار تن خرما از نخیلات شهرستان شادگان برداشت شود.

خلیل منیعات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخیلات این شهرستان اظهار کرد: برداشت خرما از سطح ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال ۵۰ هزار تن خرما از نخیلات شهرستان برداشت و با نرخ توافقی از نخلداران شادگان خریداری شود تا بتوان آن را به استان‌های مختلف و همچنین خارج از کشور صادر کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه امسال 50 درصد از محصول خرما در اثر سیل از بین رفت، تصریح کرد: کشاورزان و نخلداران شهرستان در نخیلاتی که محصول آن‌ها پس از سیل از بین نرفته است کار برداشت را انجام می‌دهند.

منیعات عنوان کرد: با توجه به نوع نخیلات شهرستان، ۸۰ درصد از خرمای برداشت شده از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر شامل ارقام گنطار، بریم، برحی و اشکر است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شادگان دارای ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل است و از این سطح ۱۰ هزار هکتار بارور و ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار غیر بارور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرما استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بصورت قراردادی است.
مسعود گرگیج افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۷۰ هزار تن محصول گندم در هرمزگان برداشت شود که متوسط برداشت از هر هکتار چهار و نیم تن است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است، افزود: ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم هستند که در این زمینه ۱۲ مرکز خرید آماده تحویل گندم کشاورزان است.

بیشتربخوانید: کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
گرگیج بابیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.
وی افزود: برداشت گندم در هرمزگان از ۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز گرده‌افشانی نخیلات خرما در سراوان
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان