Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@23:56:49 GMT

آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از 3 مهر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۸۳۰

به گزارش فارس، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن در یک نشست خبری اظهار داشت: پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از ساعت 10 روز 3 مهرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: از 15 مهر تا 30 مهرماه روزانه 54 رام قطار در این مسیر خواهیم داشت.

سعید رسولی ضمن گرامی‌داشت  یاد و خاطره شهدای جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس اظهار داشت: امسال راه‌آ‌هن نظیر سال‌های قبل ستاد اربعین تشکیل داد و آماده جابه جایی زائران اربعین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیش فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده اربعین از ساعت 10 صبح روز سوم مهرماه به صورت اینترنتی و همچنین به صورت فروش در دفاتر سطح کشور آغاز می‌شود. 

مدیرعامل راه‌آهن افزود: روزانه 54 رام قطار در 15 روز اوج سفر ایام اربعین یعنی از 15 مهر تا 30 مهر داریم. 

رسولی ادامه داد: جمعا 858 رام قطار در 436 هزار نفر صندلی برای ایام اربعین ظرفیت ایجاد شده است. 

وی بیان کرد: امسال از نظر ظرفیت و تعداد قطار روزانه نسبت به پارسال 43 درصد رشد داشته‌ایم. 

مدیرعامل راه‌آهن گفت: همچنین مسیرهای جدید قم به خرمشهر، قم به کرمانشاه، اهواز به شلمچه و اصفهان به کرمانشاه نیز راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: امسال قطار زاهدان- خرمشهر ر ا راه‌اندازی کردیم تا در کنار انتقال زوار استان سیستان و بلوچستان زائران پاکستانی نیز بتوانند با این قطار به خرمشهر رفته و در برگشت نیز از این قطار استفاده کنند. 

رسولی افزود: همچنین قطار اتوبوسی بین خرمشهر و شلمچه در ایام پیک سفرهای اربعین 24 ساعته و  رایگان تردد می‌کنند. 

وی گفت: برای سفرهای اربعین قیمت  بلیت افزایش نمی‌یابد و همان نرخ‌های مصوب فعلی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راه آهن لرستان گفت: با اشاره به فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی «روستای گردشگری بیشه» گفت: با توجه به وجود مسافران بسیار، بازدید گردشگران مناطق مختلف کشور از این روستا و مسیر تماشایی راه آهن ضروری بود که پلیس به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت حضور پررنگ تری در این منطقه داشته باشد.
 رحمت رحمت نژاد گفت: به همین منظور سه تیم گشت زنی همیاران پلیس به منظور برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت و آسایش اهالی، مسافران و گردشگران منطقه در سکوی ایستگاه، روستا‌های بیشه بالا و پایین و زیر آبشار فعالیت خود را آغاز کردند. 
مدیرکل راه آهن لرستان گفت: پارسال ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطار‌های بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر بازه زمانی سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.
رحمت نژاد در خصوص جابجایی مسافر قطار‌های حومه‌ای نیز عنوان کرد: سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطار‌های حومه‌ای راه آهن لرستان جابجا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ مسافر، ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تعداد واگن‌های راه آهن لرستان از پنج هزار و ۵۱۸ عدد در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۲ درصدی به هفت هزار و ۸۲۴ عدد تا پایان سال گذشته رسید.
رحمت نژاد طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می‌باشد که طولانی‌ترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی‌ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.

مدیرکل راه آهن لرستان همچنین درخصوص ساعت ورود قطار‌های سراسری و محلی به ایستگاه بیشه گفت: ساعت ورود قطار اهواز ۱۹:۲۵، خرمشهر ۲۳:۵۰، اهواز-مشهد ۱ ساعت ۲۳: ۱۵، قطار محلی اندیمشک-دورود ۱۰:۴۰ و ریل باس اندیمشک-دورود ۱۸:۰۵ هرروز می‌باشد.
رحمت نژاد همچنین در مورد ساعت ورود قطار به ایستگاه بیشه از مبدا تهران افزود: قطار اهواز ساعت ۵ دقیقه بامداد، خرمشهر ۰۱:۲۰، مشهد-اهواز۱ ساعت ۲۱:۵۰، مشهد-اهواز ۲ ساعت ۰۳:۳۰، قطار محلی دورود-اندیمشک ۱۴:۵۰ و ریل باس دورود- اندیمشک نیز ۰۶:۴۵ هر روز است.
راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال - جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه‌های زاگرس شده است که از دره‌های تنگ و در جوار رودخانه سزار (دز) به مسیر خود ادامه می‌دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود - خرم آباد - پلدختر و ازنا - خمین - اصفهان به آن وصل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • مشتریان سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف