Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان ترکیبی را در روغن زیتون شناسایی کرده اند که ممکن است با کمک به بدن برای ترشح انسولین بیشتر، از ابتلا به دیابت پیشگیری کند و مسیری در راستای شیوه‌های کم هزینه مقابله با این بیماری ایجاد کند.

محققان دانشگاه ایالتی ویرجینیا آمریکا دریافته اند که ترکیب اولئوروپین موجود در زیتون به ترشح انسولین بیشتر کمک می‌کند؛ انسولین مولکول سیگنالده مرکزی بدن است که متابولیسم را کنترل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترکیب مشابه مولکول سیگنالده دیگر موسوم به آمیلین را حذف می‌کند؛ آمیلین مولکولی است که در بیماری دیابت نوع۲ بیش از اندازه تولید می‌شود و توده‌های مضری را تشکیل می‌دهد. در این دو شیوه متمایز، اولئوروپین به پیشگیری از شروع بیماری کمک می‌کند.

"بن سو"، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این کشف می‌تواند به بهبود فهم ما از مبنای علمی فواید سلامت محصولات زیتون و توسعه استراتژی‌های جدید و کم هزینه مقابله با دیابت نوع۲ و چاقی مرتبط با آن کمک کند.»


منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیابت پیشگیری از دیابت روغن زیتون فواید روغن زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین

نسرین تنکابنی رییس کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر قزوین گفت: ۳۳ درصد از شهروندان قزوینی بالای ۱۸ سال مبتلا به فشار خون بالا هستند که ۹۱ هزار نفر از آنها در مراکز خدمات جامع سلامت شناسایی و تحت مراقبت قرار دارند.

تنکابنی اظهار کرد: آمار مبتلایان به بیماری فشار خون سه برابر بیشتر از این مقدار است، چرا که ۵۰ درصد از بیماران فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند و آن تعدادی که از بیماری خود خبر دارند، تحت درمان قرار ندارند که سعی داریم این افراد را شناسایی و تحت درمان قرار دهیم.

وی در بیان تعریف فشار خون بیان کرد: ضربان قلب، خون را درون سرخ رگ‌ها می‌فرستد و به فشاری که به دیواره سرخ رگ‌ها وارد می‌شود، فشار خون گفته می‌شود.

تنکابنی ادامه داد: اندازه فشار خون به مقداری خونی که در هر دقیقه از قلب خارج می‌شود بستگی دارد، اما زمانی که سرخرگ‌های بزرگ قابلیت استحکام و مقاومت خود را از دست دهند و عروق کوچک نیز باریک‌تر شود، فشار خون افزایش می‌یابد.

به گفته این مسئول، بیماری فشار خون به دلیل چندین عوامل خطر از جمله سن، ارث یا سابقه خانوادگی، چاقی و اضافه وزن، فعالیت بدنی ناکافی، کم تحرکی، استعمال سیگار و تنکابو، مصرف نمک و غذا‌های شور، کمبود پتاسیوم در غذا‌های روزانه، کمبود ویتامین D، مصرف الکل و داشتن استرس و بیماری‌های مزمن همانند کلیوی، چربی خون و همچنین بارداری در خانم‌ها به وجود می‌آید.

رییس کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر قزوین به راه کار‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین کار اصلاح رفتار‌های تغذیه ناسالم است، یعنی کاهش مصرف نمک، چربی، روغن و چربی جامد، غذا‌های سرخ کردنی و همچنین استفاده از سبزیجات و روش‌های آبپز و بخارپز کردن غذا‌ها می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

وی ادامه داد: عوارض بیماری فشار خون می‌تواند موجب سکته قلبی و مغزی، نارسایی کلیه و همچنین خون ریزی ته چشم و تاری دید و کوری شود.

رییس کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر قزوین با بیان اینکه فشار خون باید از دوران کودکی اندازه گیری شود، گفت: افزایش فشار خون به دنبال بالا رفتن سن افراد و در میانسالی شایع‌تر است و توصیه می‌شود که از سن ۳۰ سال به بالا هر ۲ سال و از سن ۴۰ به بالا اقدام به اندازه گیری فشار خون شود و همچنین افرادی که بیمار هستند فشار خون را کنترل و دارو‌های خود را به صورت مرتب مصرف کنند.

فشار خون بالا جزو بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرد که به عنوان اولین علت مرگ در تمام سنین محسوب می‌شود و حدود ۴۱ درصد از مرگ‌های استان قزوین از همین گروه بیماری است

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • سیر صعودی دیابت در ایران
  • ۵ علامت هشداردهنده که نشان می‌دهد شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید