Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله اعلام کردند که با وجود اعلام طرح صلح از سوی این جنبش ائتلاف عربی حملات خود را به سه استان یمن افزایش داده است و مسجدی را در استان عمران هدف قرار داد که به کشته شدن تعدادی غیرنظامی منجر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت: طی ۱۲ ساعت گذشته جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی بیش از ۲۷ حمله هوایی را به تعدادی از استان‌های یمن انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات برج‌های مخابراتی در عمران و منازل و مزارعی در حجه و صعده را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی سه حمله را به برج‌های مخابراتی در جبل ضین در استان عمران و دو حمله را به منطقه همدان در شمال غرب صنعا انجام دادند.

این درحالی است که انصارالله یمن جمعه گذشته طرحی را برای صلح اعلام کرد که براساس آن حمله به خاک عربستان در ازای توقف حملات هوایی در یمن متوقف می‌شود.

در همین راستا انصارالله یمن از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دولت مستعفی به دست تک‌تیراندازهای این جنبش در استان حجه در شمال غرب یمن خبر داد.

به گفته منابع عملیات در جنوب منطقه حرض و شرق مثلث عاهم در همین منطقه به کشته شدن ۱۶ سرباز وابسته به دولت مستعفی یمن منجر شد.

همچنین نیروهای انصارالله با چهار موشک زلزال۱ تجمع مزدوران در جنوب منطقه حیران را هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد.

جنگنده‌های ائتلاف عربی نیز ۱۰ حمله را به منطقه حرف سفیان در شمال استان عمران انجام دادند که یکی از آن‌ها یک خودرو را هدف قرار داد و به کشته شدن دو تن منجر شد. منطقه السواد نیز در معرض ۹ حمله قرار گرفت.

به گفته منابع در حملات ائتلاف عربی به منطقه السواد استان عمران پنج عضو یک خانواده کشته شدند. دو کودک دیگر از اعضای این خانواده نیز مفقود شده‌اند. این منابع تأکید کردند که ائتلاف عربی مسجدی را هدف قرار داد که این خانواده به آنجا پناه برده بودند. درحال حاضر جستجوی دو کودک مذکور زیر آوارها ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح صلح انصارالله یمن بحران یمن حملات ائتلاف عربی در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلويزيون الجزیره، باسم العوادی سخنگوی رسمی دولت عراق درباره جزئیات سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با بایدن موضوعاتی از جمله حضور نیرو‌های ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است. عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی به گونه‌ای است که منافع مردم را تضمین کند.

این مقام ارشد عراقی با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما خواهان گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • شهادت یکی دیگر از اعضای خانواده هنیه
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم