Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:20:06 GMT

رادیو اقتصاد برای مبارزه با فساد چه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۹۲۸

مدیر رادیو اقتصاد فرهنگ‌سازی برای ایجاد شفافیت در بخش‌های اقتصادی و همچنین تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی را از راهکارهای اساسی این شبکه برای مبارزه با فساد دانست.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که راهکار رادیو اقتصاد برای کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور چیست؟ و آیا این شبکه برنامه‌ای برای پرده‌برداری و مبارزه با فساد و شناسایی کردن آن دارد؟ گفت: اعمال غیرقانونی و کارهای خلافی چون انواع رانت‌ها، تقلب‌ها، رشوه‌ها، احتکارها، نقض قوانین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... آثار سوء زیادی برای شاخص‌های اصلی اقتصادی دارند، و این آثار مخرب پایه‌های اقتصاد مقاومتی را سست کرده و مانعی در برابر پیشرفت اقتصادی محسوب می‌شوند که اگر جلوی آنها گرفته نشود آثار و تبعات آنها غیر قابل کنترل هستند و ضربه‌ای که به اقتصاد وارد می‌کنند سنگین خواهد بود.

ولی در رادیو اقتصاد برنامه‌ای برای کشف و افشاء فسادها نداریم. در عین حال با توجه به اهمیت موضوع و برای کمک به اقتصاد کشور که نیاز به پیرایش از انواع این اعمال غیرقانونی دارد، حتماً‌ پرداختن به موضوع فساد را از جنبه‌های سلبی و بازدارندگی در دستور کار داریم.

مدیر رادیو اقتصاد درباره راهکارهای این شبکه برای مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم اولاً‌ در جهت فرهنگ‌سازی برای ایجاد شفافیت در تمام فعالیت‌ها و بخش‌های اقتصادی حرکت کنیم تا این ایجاد شفافیت به عدم وقوع فساد منجر شود. زیرا هر چه فرآیندهای اقتصادی شفاف‌تر باشد، زمینه برای تخلفات کاهش می‌یابد. و ثانیاً با توجه به وظیفه اصلی رسانه که بالا بردن آگاهی‌های عمومی است، تلاش می‌کنیم جامعه را از تاثیرات فساد بر اقتصاد کشور مطلع کنیم تا این آگاهی‌بخشی نیز خود به عدم وقوع فسادها و کاهش آنها کمک کند؛ به عنوان مثال زمانی که افراد حقیقی و حقوقی از آثار و نتایج اعمال خلاف قانون اقتصادی خود بر اقتصاد کشور و به تبع آن بر اقتصاد و معیشت اطرفیان و افراد جامعه اطلاع پیدا کنند، و مطلع شوند که شاید در کوتاه مدت به سود اقتصادی برسند ولی در بلند مدت ضربه اقتصادی که به اقتصاد کشور وارد می‌کنند می‌تواند آثار سوء و مخربی بر اقتصاد و معیشت همه افراد جامعه وارد کند، می‌تواند عامل بازدارنده یا حداقل کاهنده‌ای برای وقوع این جرم‌های اقتصادی باشد.

این مدیر رادیو درباره راه‌های بالا بردن جذابیت در ساختار برنامه‌سازی، اظهار کرد: برای جذاب شدن تولیدات از تمام ظرفیت‌ها و ابزارها در برنامه‌سازی استفاده می‌کنیم. مسلماً‌ بهره‌گیری از انواع موسیقی‌های شاد مرتبط با کار و تلاش، استفاده از موضوعات سرگرم‌کننده و ارائه آگاهی‌بخشی در این راستا لازم و ضروری است. برای انتخاب موضوعات جذاب برای مخاطبان از روش‌های مختلفی از جمله نظرسنجی‌ها، دغدغه‌های روز مردم و نظرات کارشناسان استفاده می‌کنیم.

مهدیار اسماعیلی در پاسخ به این پرسش ایسنا که چقدر در رادیو اقتصاد موضوعات زندگی روزمره مردم و اقتصاد مردم دغدغه شماست؟ گفت: البته رادیو اقتصاد بزرگترین رسانه عرصه اقتصاد کشور است و حتما به صورت جدی و تخصصی در آن به بررسی مسائل اقتصادی کشور در تمام زمینه‌ها می‌پردازیم ولی نباید نگاه صرف تخصصی به حوزه اقتصاد در برنامه‌سازی، ما را از فضای عمومی جامعه دور کند. با توجه به نیازهای اقتصادی مردم و وضعیت معیشتی جامعه یکی از مهمترین سیاست‌های برنامه‌سازی ما، پرداختن به این نیازهاست.

او در این زمینه ادامه داد: در مرحله اول با طرح و انعکاس این مشکلات و بیان آنها از زبان خود مردم، جامعه و مسئولان را هر چه بیشتر نسبت به مشکلات حساس و متوجه می‌کنیم و سپس با مطالبه‌گری و پیگیری آنها تلاش می‌کنیم در جهت حل این مشکلات قدم برداریم.
از طرف دیگر افزایش اطلاعات اقتصادی عمومی مردم و جامعه که جزو اهداف اصلی برنامه‌سازی در این شبکه است، به بهبود تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مناسب مردم منجر می‌شود و این تصمیم‌گیری اقتصادی به موقع و درست مردم علاوه بر اینکه به بهبود وضعیت معیشت مردم می‌انجامد، آثار مثبتی نیز بر اقتصاد کشور مثلاً بر هدایت نقدینگی به سمت قسمت‌های مولد اقتصادی و دارد.

مدیر رادیو اقتصاد سپس در پاسخ به این پرسش که برای جذب مخاطب عام چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ چنین توضیح داد: رادیو به عنوان یک رسانه سنتی و مردمی حتماً انعکاس دهنده صدای همه مردم ایران است و تلاش می‌کنیم تا مسائل و دغدغه های همه هموطنان حتی در دور افتاده ترین نقاط را پوشش دهیم.
اما هدفمان تنها بیان مشکلات نیست، چون صرفا طرح مشکلات که اکثر مردم خود با آن آشنا هستند، منجر به ایجاد نوعی جو ناامیدی می‌شود و سودی نیز ندارد. در صورتی که طرح مشکلات، همراه با بررسی علل و عوامل ایجاد کننده آنها و پیگیری و مطالبه حل و رفع آنها و بیان مزیت‌های اقتصادی موجود و فرصت‌های پیش روی مردم و کشور در این زمینه، کاملا امید بخش و نوید دهنده است و امید بخشی و ایجاد حال خوش برای مردم یکی از اصول کار ما در این شبکه است.

به گزارش ایسنا، رادیو اقتصاد شبکه‌ای است که به‌طور تخصصی به موضوع تجارت و اقتصاد می‌پردازد. این رادیو بر روی موج FM، فرکانس ۹۸ به صورت ۲۴ ساعته برنامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رادیو اقتصاد مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم

نشست خبری مشترک آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دقایقی قبل آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان از نخست وزیر و دولت محترم پاکستان برای میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: از اینکه امروز در شهر زیبای اسلام آباد هستیم ابراز خرسندی می‌کنم از این سخنگاه به مردم خوب و دین مدار پاکستان عرض سلام و ادب و احترام دارم به همه خانواده‌های محترم پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبر معظم و فرزانه انقلاب و مردم ایران ابلاغ سلام دارم.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و همواره از مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده اند و همواره در خیابان‌های شهر‌های مختلف پاکستان آزادی قدس شریف را فریاد زده اند و همواره از حق و عدالت دفاع کرده و دفاع کرده اند، عرض سلام و قدردانی دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی خاطر نشان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر موافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و پاکستان هست که تبادل این ظرفیت‌ها در جهت منافع دو کشور و ملت می‌تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه‌های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم.

آیت الله رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و گفت: هر دو در مبارزه با ناامنی‌ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری‌های دو کشور است چه همکاری‌های دو جانبه چه منطقه‌ای و چه بین المللی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشور‌های خود با داشتن اصول برای فروغ آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بردار گرامی! ما هر دو کشور درباره نگرانی خود در مردم‌کُشی در غزه ابراز نگرانی کرده ایم از دنیا می‌خواهیم سریعا این اقدام اسرائیل در غزه را پایان دهند پاکستان آزادسازی غزه را مشروط نمی‌کند قدس باید پایتخت کشور مستقل فلسطینی شود از آیت الله خامنه‌ای بابت حمایت مشروع از مردم فلسطین قدردانی می‌کنم از رئیس جمهور هم بابت پذیرش دعوت ما تشکر می‌کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله رئیسی در صدر هیأتی بلندپایه برای برگزاری سفری دو روزه بامداد امروز به اسم آباد سفر کرد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

این نخستین سفر خارجی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و نخستین میزبانی اسلام آباد از یک مقام بلندپایه خارجی از زمان روی کار آمدن شهباز شریف در صدر دولت پاکستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟