Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمود شکسته بند با بیان اینکه بازسازی ساختمان بازار متشکل ارزی تا یک هفته دیگر به اتمام خواهد رسید بیان کرد: به سامانه‌ها و سرورهای این بازار هیچ آسیبی نرسیده چراکه آن‌ها در فضای امنی قرار دارند و تنها دفتر ما خسارت دید که آن‌هم تا یک هفته دیگر بازسازی خواهد شد.

او ادامه داد: تاکنون تست گرم برای حدود 70صرافی انجام شده و ظرف دو سه روز آینده چند صرافی باقی‌مانده که مدارکشان تکمیل شده را نیز تست می‌کنیم، تست گرم یعنی در محیط واقعی با صرافی‌ها معامله انجام می‌دهیم تا اتصال هر صراف به شبکه کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بازار متشکل ارزی درمورد خسارت وارد شده نیز توضیح داد: این آتش‌سوزی تنها یک زحمتی بر دوش ما انداخت واگرنه تاثیری بر روند کاری ندارد؛ بیمه و بانک مرکزی به دنبال برآورد خسارت هستند و رسیدگی این موضوع به ما مربوط نمی‎شود.

شکسته‌بند درباره زمان راه‌اندازی بازار متشکل ارزی گفت: اقدامات لازم انجام شده و ما منتظر دستور رییس کل بانک مرکزی برای اعلام زمان آغاز به کار بازار متشکل ارزی هستیم.

او درپایان درمورد استقبال صرافان از این بازار نیز بیان کرد: با توجه به این که بازار متشکل ارزی یک اقدام جدیدی است که روی کار آمده تردید صرافان طبیعی است، سامانه نیما نیز در ابتدا با استقبال خوبی مواجه نشد درحالیکه الان می‌بینیم برای همه تجار تفهیم شده است؛ برخی صرافان در مقابل تغییر مقاوم هستند و برخی دیگر از شفافیت و مسائل مالیاتی می‌ترسند اما وقتی بازار راه‌اندازی و عملکرد آن مشخص شد شاهد حضور گسترده صرافان خواهیم بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صرافان بازار ارز خرید و فروش ارز صرافی معاملات ارزی بازار متشکل ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم

به گزارش «نماینده»، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با تاکید بر اینکه در قانون بانک مرکزی که به تازگی ابلاغ شده‌ است و همچنین ماده قانون احکام دائمی، سیاست ارزی کشور مشخص شده است، گفت: متاسفانه بدون توجه به این سیاست بانک مرکزی قیمت بازار غیررسمی ارز را انکار می‌کند و می‌گوید من با این قیمت کاری ندارم درحالی این قیمت با او کار دارد.

وی افزود: قیمت بازار غیررسمی یا بازار آزاد که باید با سیاست‌های بانک مرکزی کنترل می‌شده، طی ۲ ماه ۱۵ هزار تومان افزایش یافته و بعد از همه التهابات ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است؛ اینها به آن معناست که بانک مرکزی برنامه‌ای برای سیاستگذاری ارزی منطبق بر قانون ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه بی ثباتی ارزی تبدیل به ناامنی می‌شود، اظهار کرد: روز به روز می‌بینیم که با سیاستگذاری فعلی نیاز ارزی کشور بیشتر و از طرف دیگر ارزآوری کمتر می‌شود؛ کم اظهاری در واردات و بیش اظهاری در صادرات نتیجه‌اش بی رغبتی در صادرات است. آقایان به ارز نفتی دل خوش کردند درحالی که این ارز به معنای ناامنی است چند روز دیگر وقتی دولتی در دنیا تغییر کند و رئیس جمهوری دیگری بیاید نمی‌توان بازار را کنترل کرد.

طغیانی از رئیس مجلس خواست تا در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و گفت: ما مسئولیم و باید حتماً وارد شویم و وضعیت را کنترل کنیم.

به گزارش ایسنا محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر طغیانی با تاکید بر اینکه موضوع ارز حتما مهم است، اظهار کرد: در سیاست‌های ارزی اختلاف نظری بوده و در حال بررسی است، حتماً تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی را به صحن مجلس می‌آوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳