Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: لایحه قانون جدید تجارت نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند این قانون از مسیر خود خارج شده است. تاریخ انتشار: 11:16 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۰۰۹

سید رضی حاجی آقا میری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره لایحه قانون تجارت اظهار کرد: نحوه تصویب این لایحه در مجلس بدون در نظر گرفتن نظر بخش خصوصی و بازرگان و صاحبان صنعت و سایر ذینفعان کار درستی نیست و این انتقاد به مجلس وارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: با ارائه اصلاحیه می‌شد مشکلات قانون را اصلاح کند، اما مجلس معتقد است که به دلیل مشکلاتی که در قانون وجود دارد بیشتر از یک اصلاحیه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه لایحه قانون جدید تجارت نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند و از مسیر خود خارج شده است، گفت: قانون قبلی قانونی متکی بود به پیمان نامه بین فعالین اقتصادی در ارتباط با اجرای درست تجارت و دادوستد همچنین بسیاری از قوانین که جنبه تجاری ندارند تابع قانون تجارت هستند.

حاجی آقامیری با بیان اینکه قانون تجارت قانون مهمی است تاکید کرد: این قانون نظم حقوقی فعالین اقتصادی را مستحکم می‌کند از این رو باید رویکرد آن تعیین قوانین و روابطی باشد که در این باره حاکم است.

عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: اتاق برای جلوگیری از تصویب ادامه این قانون اقدام کرده تا مجددا رسیدگی شود و حتی بخشی که تصویب شده نیز مورد بازنگری قرار گیرد تا این قانون به جای اینکه تسهیل کننده تجارت کشور باشد تبدیل به بازدارندگی نشود.

وی افزود: یکی از دلایل تصویب سریع این قانون به تعویق افتادن بررسی آن طی سال‌های گذشته است که برای جبران آن اقدام به سرعت بخشیدن در تصویب آن کردند که موجب شد توجه ودقت کافی نشود.

گفتنی است؛ طی هفته‌های گذشته، لایحه تجارت به صورت ناگهانی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و طی سه روز نخست تصویب این لایحه، حدود ۱۶۰ ماده تصویب شد و طی روز‌های بعد، نیز این روال تصویب با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد تا جایی که در روز ششم، تصویب کل مواد کتاب اول این لایحه که مشتمل بر ۳۳۱ ماده بود به پایان رسید که انتقادات زیادی را در پی داشت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قانون تجارت مجلس اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها